۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۴۷۹۳۰۷
استاد حوزه و دانشگاه:

حکومت ولایت فقیه، مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: حکومت ولایت فقیه و اداره امور تحت نظر فقیه جامع الشرایط مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی است.
ولایت فقیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمدرضا قدسی شامگاه امروز در همایش دانش آموزی که به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر در مدرسه شهید رضایی برگزار شد، اظهار کرد: مردم مسلمان ایران در دوران قبل از انقلاب شاهد نقض آشکار قوانین اسلامی و رواج فساد و فحشا و بی بند و باری بودند، سینما و تلویزیون ملی ایران از درآمدهای مردمی اداره می‌شد اما بر خلاف اعتقادات آنها برنامه پخش می‌کرد.

وی اظهار کرد: مهمترین دلیل فساد و فحشا در برخی از جنبه‌های اجتماع و تبلیغ آشکار موارد غیر دینی در جامعه عدم پایبندی مسؤول اداره کشور یعنی شاه، به قواعد دینی بود، او آشکارا قواعد دینی را نقض می‌کرد و قوانینی که تحت نظر او اجرا می‌شد نیز بر خلاف موازین اسلامی بود.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: مهمترین خواسته مردم و علما که از زمان وضع قانون مشروطه در ایران مطرح شد، تصویب قوانین بر اساس احکام اسلامی بود اما نه تنها این خواسته علما و مردم تا قبل از انقلاب اسلامی عملی نشد، بلکه با تأسیس حکومت پهلوی موجی از توهین به اعتقادت اسلامی و ایجاد مراکزی برای ترویج فساد و فساد به صورت علنی آغاز شد.

حجت الاسلام قدسی تصریح کرد: حکومت ولایت فقیه که ریشه در اصیل ترین مبانی اعتقادی و دینی ما داشته آیات قرآنی و روایات ائمه نیز آن را تأیید می‌کند، مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی بود، در شرایط فعلی همه از این مسأله اطمینان دارند که قواعد ضد دینی در کشور تصویب نمی‌شود و نمایندگان مردم در مجلس  به پشتوانه حکومت دینی، قواعد ضد اسلامی قبل از انقلاب را اصلاح و رکن اسلامی بودن قوانین جدید را با دقت اجرا می‌کنند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) فرمودند: «ولایت فقیه استمرار حکومت انبیا است»، این سخن بخشی از مهمترین مبانی اعتقادی ما را نشان می‌دهد زرا اجرای کامل قواعد اسلامی تنها در سایه تشکیل حکومت اسلامی ممکن است و بدون این مسأله احکام اسلامی تنها به مجموعه‌ای از آداب و مناسک فردی محدود می‌شود که به مرور زمان این بخش از قوانین نیز به فراموشی سپرده خواهد شد.

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: مهمترین رسالت ولی فقیه در جامعه صیانت از حریم احکام و قواعد اسلامی اسلامی است و به دلیل همین رسالت است که اداره همه امور نیز باید تحت نظر ایشان باشد؛ ولی فقیه باید بر مهمترین جریانات داخلی و خارجی نظارت داشته باشد و این امور تحت نظر ایشان اداره شود زیرا نظارت ولی فقیه بر همه شؤون جامعه ضامن حفظ اسلامی بودن آنها است.

حجت الاسلام قدسی تأکید کرد: تبعیت از ولی فقیه به واسطه جایگاهی در نظام و حکومت اسلامی دارد بر همه واجب است، زیرا اگر قرار باشد یک نهاد ضامن شرعی بودن قوانین و قواعد باشد پس سخن او نیز باید برای همه حجت و اطاعات از آن واجب باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، بیان کرد: امروز ما در شرایطی زندگی می‌کنیم که آروزی همه مؤمنان و صالحان در طول تاریخ بوده است، آنها آرزو داشته‌اند در شرایطی زندگی کنند که بیان سخن حق و ترویج احکام شرعیت آزادانه ممکن باشد و حکام و ظالمان به آنها تعرض نکنند؛ امروز هر کسی می‌تواند سخن خود را مطرح کند و اعتقادات تشیع را ترویج کند بدون آنکه کسی مزاحم او شود پس باید قدر این ایام و این نعمت الهی را بدانیم.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: مهمترین وظیفه دانش آموزان و دانشجویان در شرایط فعلی این است که تاریخ اسلام، ایران و انقلاب را با دقت مطالعه کنند تا بدانند که انقلاب اسلامی ایران در چه شرایطی به پیروزی رسیده و اوضاع مسلمانان ایران و جهان در دوران قبل و بعد از آن چه تغییری کرده است.

حجت الاسلام قدسی گفت: امروزه نه تنها احکام اسلامی در داخل کشور سبب رشد و بالندگی کشور شده است بلکه در خارج از مرزهای ایران نیز چشم امید بسیاری از مسلمانان به اقدامات حمایتی بزرگترین و قدرتمندترین نظام اسلامی جهان است زیرا آنها به جز ظلم و ستم از مستکبران عالم چیزی ندیده اند و تنها جمهوری اسلامی ایران از آنها حمایت کرده است./202/868/ب1

ارسال نظرات