ضرورت تبلیغ مفاهیم دینی از طریق تولید پویانمایی
حجت الاسلام مهدی رستمی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به فعالیت های این گروه تبلیغی عنوان کرد: با توجه به کاهش سرانه مطالعه و رشد فزاینده استفاده از فضای مجازی و فناوری های نوین، ما تصمیم گرفتیم تا تولیدات فرهنگی خود را برپایه ذائقه مخاطبان تولید کنیم و به همین منظور با گروهی از طلاب متخصص در حوزه پویانمایی، گروه تبلیغی صمیم را راه اندازی کردیم.
وی افزود: یکی از برنامه های ما آموزش افرادی است که به این عرصه علاقمند بوده و استعداد فعالیت در این حوزه تخصصی را دارند و تا کنون آموزش هایی را هم برای طلاب مدرسه معصومیه برگزار کرده ایم و 25 نفر به صورت تخصصی وارد این حوزه شده اند.
مسؤول گروه تبلیغی صمیم تصریح کرد: با توجه به زمانبر بودن و هزینه بالای تولید انیمشین، ساخت یک اثر فاخر نیازمند بررسی های دقیقی است و ما در حال حاضر 3 اثر را در دست ساخت داریم که «مردمک» با موضوع حجاب و سبک زندگی، «جلیقه» با موضوع جریانات تکفیری و داعش و «آیران» با موضوع جنگ سوریه و پناهجویان سوری از آثار تولیدی ما هستند که ساخت «مردمک» به مرحله نهایی رسیده است و تنها مرحله خروجی آن باقیمانده است که به زودی وارد بازار تولیدات فرهنگی خواهد شد.
وی با اشاره به تعداد طلاب شرکت کننده در دوره تخصصی پویانمایی، خاطرنشان کرد: در دوره های گذشته 25 نفر به صورت تخصصی آموزش دیده اند و 30 طلبه دیگر نیز مراحل مقدماتی را گذرانده اند و در فراخوان سومی که اعلام کردیم، بیش از 65 نفر از طلاب ثبت نام کرده اند که انتظار داریم از بین آنها 15 نفر به سطح تخصصی و مطلوب برسند و وارد چرخه تولید پویانمایی شوند.
حجت الاسلام رستمی تأکید کرد: تولید اثر در حوزه پویانمایی هزینه های سنگینی را به دنبال دارد به طوری که ما برای بخش نهایی و گرفتن خروجی «مردمک» که مدت زمان این پویانمایی 6 دقیقه است، حدود 30 میلیون تومان هزینه نیاز داریم که با نامه نگاری ها و حمایت هایی که از بخش های مختلف صورت گرفته است، این هزینه به یک سوم تقلیل یافته است.
وی افزود: متأسفانه هنوز بلوغ فکری نسبت به پویانمایی در مجموعه های فرهنگی کشور وجود ندارد و چون میزان هزینه ها را نمی دانند، حمایت های خوبی صورت نمی گیرد و این درحالی است که تولیدات پویانمایی در کل جهان، هزینه های سنگینی را به خود اختصاص داده است.
مسؤول گروه تبلیغی صمیم دهه آینده را عصر پویانمایی در کشور خواند و ابراز کرد: دشمن برنامه ریزی دقیقی برای استفاده از ظرفیت فوق العاده پویانمایی انجام داده است و ما نیز باید استراتژی، تاکتیک و برنامه ریزی های خود را داشته باشیم و از ظرفیت و استعدادهای بسیار خوبی که در حوزه پویانمایی در کشور داریم که بعضاً آثار سینمایی فاخری هم تولید کرده اند، به بهترین نحو استفاده کنیم.
حجت الاسلام رستمی خاطرنشان کرد: با توجه به این نکته که روش تبلیغ سنتی مخاطبان خاص خود را دارد و جوانها بیشتر در فضای مجازی حضور دارند، باید این فضا را به منبر تبدیل کرد و مفاهیم دینی را با استفاده از زبان هنر و رسانه منتقل کنیم.
وی در پایان تصریح کرد: آینده فضای فرهنگی در دست پویانمایی است و در موج چهارم توسعه فضای مجازی، پویانمایی حرف اول را می زند و ما باید برای آن روز آماده باشیم تا بتوانیم با بهره گیری از این فرصت، مفاهیم دینی را تبلیغ کنیم./872/ت302/ی