۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۴۷۹۷۲۳
حجت الاسلام گرجیان:

حضور مردم در صحنه های مختلف تضمین کننده قدرت نظام است

عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم حضور مردم را تضمین کننده قدرت نظام اسلامی و عامل وحشت دشمنان ارزیابی کرد و این حضور را مهم ترین سرمایه انقلاب دانست.
حجت الاسلام گرجیان

حجت الاسلام محمدمهدی گرجیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، قدرت نرم را پایه و اساس شکل گیری انقلاب دانست و گفت: در اندیشه سیاسی و علوم سیاسی، مبانی قدرت عوامل مختلفی مانند اقتصاد، قدرت نظامی و دیگر موضوعاتی از این قبیل است اما در انقلاب اسلامی قدرت نرم که براساس اندیشه و علم شکل گرفت، مبنای قدرت نظام است.

وی افزود: طبیعی است که این قدرت نرم دارای بازوهای اجرایی باشد که در نظام شیعی ما  بحث قدرت نرم برپایه ولایت فقیه شکل گرفته است.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) تصریح کرد: پشتوانه این نظام توحید و خداپرستی است که نه تنها ریشه نظام اسلامی بلکه دعوت انبیاء برپایه این اصل است و ولایت فقیه نیز در امتداد همین رسالت و در عرصه ربوبیت خداوند تعریف می شود.

وی تعبیر نظام اسلامی از مردم را متفاوت از دیگر نظام های سیاسی دانست و اظهار کرد: در نظام اسلامی مردم بر اساس«عبادالرحمن» تعریف می شود و این نگاه با نگاهی که دیگر نظام های سیاسی به مردم دارند متفاوت است و اگر نگوییم اقبال عمومی مردم رکن اصلی در نظام اسلامی است، باید بگوییم پایه و اساس نظام اسلامی است چراکه مقبولیت، زمینه ساز اجرای فرامین انقلاب خواهد بود.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ما می بینیم وقتی مردم به امیرمؤمنان(ع) برای پذیرفتن حکومت روی آوردند، آن حضرت با آنکه برای پذیرفتن حکومت کراهت داشتند اما به دلیل اقبال عمومی مردم و نیازی که جامعه به رهبری داشت، این موضوع را پذیرفتند.

وی افزود: حضور مردم در واقع تضمیین کننده اجرای فرامین نظام است و نه به عنوان مشروعیت بخش که به عنوان مقبولیت بخش حاکمیت ولایت فقیه باید به آن نگاه کرد.

حجت الاسلام گرجیان حضور مردم در صحنه های حساس انقلاب را تضمین کننده حیات انقلاب دانست و افزود: دشمن چشمان خود را به ملت ایران دوخته و شبیه گرگ ها منتظرند تا زمانی که این شیر را زمین گیر ببینند، ترس را کنار گذاشته و به آن حمله ور شوند و اگر می خواهیم شاهد تضمین حیات نظام باشیم، باید قدرتمندانه در عرصه ها ورود کنیم تا دشمن نتواند به نظام طمع کند.

وی ابراز کرد: اگر اتحاد در جامعه نباشد و حضور مردم به شکل مستحکمی نباشد، دشمنان تصور می کنند که نظام پایگاه اجتماعی ندارد و بهترین فرصت را برای ضربه زدن به نظام به دست می آورند.

مسؤول سازمان بسیج اساتید قم حضور مردم در تمامی صحنه های انقلاب را بسیار تعیین کننده خواند و عنوان کرد: مردم در همه عرصه ها چه در زمان جنگ و چه در حال حاضر که تحریم ها به ملت فشار می آورد، حضور داشته اند و این حضور باعث شده تا تهدیدات دشمن اثربخش نباشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حضور قدرتمندانه و با انگیزه مردم، دشمن را به این نتیجه رسانده که با وجود این پشتوانه مردمی نمی توان با ایران مقابله کرد و همین موضوع نیز تضمین کننده قدرت نرم و سخت نظام اسلامی است./872/ت302/ج

ارسال نظرات