۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۴۸۰۷۳۲
نماینده حزب الله لبنان در قم:

جهانی بودن انقلاب ایران از عوامل قدرت آن است

نماینده حزب الله لبنان در قم تأکید کرد: اختصاص نداشتن این انقلاب به ایران و تعلق آن به همه مستضعفان جهان از عوامل قدرت آن به شمار می آید.
حجت الاسلام و المسلمین شیخ معین دقیق العاملی از علمای لبنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام  و المسلمین شیخ معین دقیق العاملی نماینده حزب الله لبنان در قم، امروز در مراسم ششمین سالروز انقلاب 14 فوریه که در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد گفت: در این روزها شاهد اقتران سه مراسم سالروز انقلاب اسلامی، سالروز به شهادت رسیدن فرماندهان حزب الله و ششمین سالروز انقلاب بحرین هستیم.

وی انقلاب اسلامی را تجلی آرزوهای پیامبران دانست و افزود: این انقلاب از سوی یکی از علمای بزرگ جهان صورت گرفت و در اوج مظلومیت به پیروزی رسید. مقاومت اسلامی یکی از برکات انقلاب اسلامی است و از شعار «هیهات منا الذله» نشأت می گیرد.

این عالم لبنانی تصریح کرد: تقارن این سه مراسم به هیچ وجه تصادفی نیست. خون این شهیدان با خون امام حسین(ع) درهم آمیخته است تا اسم اسلام در سراسر جهان اعتلا یابد و این پیروزی در دل همه مستعضفان جهان نفوذ کند که یکی از ثمرات آن نیز انقلاب بحرین است.

تاریخ بحرین با آه مادران شهدا نوشته می شود

حجت الاسلام و المسلمین العاملی با اشاره به اینکه به نیابت از شهدای مقاومت در این مراسم حضور یافته است، اظهار داشت: به مظلومان بحرین که در برابر طاغوت ایستاده اند، بشارت می دهم تاریخ عزت با خون کسانی نوشته می شود که در خیابان ها حضور یافته اند. تاریخ سراسر عزت بحرین با آه مادران شهدا و ناله زندانیان در زندان آل خلیفه نوشته می شود.

نماینده حزب الله در قم ادامه داد: امروزه در برابر چشمان ما دو تجربه مشاهده می شود که تجربه بزرگ امام خمینی(ع) یکی از آنهاست. انقلاب امام خمینی سبب حیرت جهانیان شد چرا که نمی توان دلایل پیروزی انقلاب را بر اساس معیارهای مادی سنجید.

استاد بحث خارج حوزه علمیه، تضعیف کشورها پس از بروز انقلاب را طبیعی توصیف کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران با این ضعف مواجه نشد زیرا امام خمینی با صدای بلند فریاد زد انقلاب اسلامی تنها از آن ملت ایران نیست بلکه به همه مستضعفان جهان اختصاص دارد و این یکی از رازهای تقویت انقلاب به شمار می آید.

وی خاطرنشان ساخت: بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی، سفارت رژیم صهیونیستی در تهران تعطیل شد و پرچم فلسطین به اهتزاز درآمد. این انقلاب هیچگاه تحت تاثیر فشارها و تطمیع ها قرار نگرفت و باید از این تجربه درس بگیریم.

انقلاب باید در همه خانه های بحرین نفوذ کند

حجت الاسلام و المسلمین العاملی، تجربه دوم را مرتبط به حزب الله خواند و تأکید کرد: شرایط بسیار سخت و مظلومانه ای علیه حزب الله انجام گرفت اما مقاومت به فضل رهبری حکیمانه توانست میان همه شهروندان لبنانی نفوذ کند به گونه ای که هیچ کشور و جریانی نمی تواند حزب الله را از زندگی طبیعی مردم لبنان دور سازد.

این عالم لبنانی افزود: این مساله را باید در بحرین نیز پیاده کرد به گونه ای که انقلاب در همه خانه های نفوذ کند. انقلاب ملت بحرین یک انقلاب شیعی نیست بلکه به همه مردم این کشور تعلق دارد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب ها معمولا از راه نخبگان انجام می گیرد، بیان داشت: آموزه های اسلامی بر این مساله تاکید دارد که نخبگان باید اندیشه و برنامه عملی خود را در زمان حضور از امام و در زمان غیبت از علما بگیرند. آنان نباید برنامه خود را از شرق و غرب بگیرند بلکه باید همه برنامه های خود را از علما و مجتهدان با بصیرت دریافت کنند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: نخبگان نباید از اراده و حقوق ملت غافل شوند چرا که بقای انقلاب مرهون ادامه حضور مردم در صحنه است و نخبگان نمی توانند تصمیمی بر خلاف اراده ملت بگیرند.

آل خلیفه از سرنوشت شاه ایران و دیکتاتور عراق درس بگیرد

نماینده حزب الله در قم، آل خلیفه را به تعقل در برخورد با ملت فراخواند و تصریح کرد: به آل خلیفه می گوییم اگر مدعی آزاده و عاقل بودن هستید باید از نشانه های سرنگونی طاغوت که در قرآن آمده است، عبرت گرفته و از نظام های دیکتاتوری سابق نیز درس بگیرید. شاه مقبور و دیکتاتور عراق از نشانه های نزدیک در این زمینه به شمار می آیند.

حجت الاسلام و المسلمین العاملی اظهار داشت: توکل بر کافران و بی اعتمادی به مسلمانان، سنگدلی و کشتار کودکان و زنان و تحریف واقعیت های از نشانه های سقوط دیکتاتوری هستند که در قرآن آمده است که هم اکنون این مساله در بحرین کاملا مشاهده می شود./980/ب921/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات