۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۴۸۰۹۰۷
با حضور علما و اندیشمندان شیعه و سنی 20 استان؛

بیست و هشتمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی در زاهدان آغاز شد

بیست و هشتمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی امروز در سالن اجتماعات دفتر نهاد رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان آغاز شد.
بیست و هشتمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی در زاهدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، بیست و هشتمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی امروز در سالن اجتماعات دفتر نهاد رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان آغاز شد.

حجت الاسلام احمد راهداری، معاون فرهنگی دفتر نهاد رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان در این آیین با اشاره به این مطلب که جهاد در اسلام و پاسخ به شبهات، تعریف و فلسفه اقسام جهاد، شرایط اجتهاد در فقه و کلام اسلامی، جهاد و نقد شبهات پیرامون آن و سوء استفاده جریان های افراطی و تکفیری از جهاد از جمله زیر شاخه های کمیسیون فقهی و کلامی این همایش است گفت: کمیسیون اجتماعی نیز اهداف و برنامه‌های استکبار جهانی در مناطق مرزی و راه های مقابله با آن، ترویج فرقه گرایی و تحریک حس ناسیونالیستی، ایجاد ناامنی، ایجاد روحیه یأس و ناامیدی، بزرگ نمایی مشکلات و بی توجهی به پیشرفت ها و خدمات نظام و راه های مقابله با برنامه های فوق را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

وی افزود: امتیازات نقش مادری بانوان در خانواده، عوامل تحکیم و تخریب خانواده، حضور در اجتماع و اشتغال بانوان، فرصت ها و تهدید ها، اختلاط زن و مرد و پیامدهای منفی آن، آسیب شناسی پوشش و آرایش بانوان و روش های القای فرهنگ حجاب، خشونت در خانواده و توقعات بی جا در خانواده از جمله زیر شاخه های کمیسیون بانوان در این همایش است.

امام جمعه موقت زاهدان تصریح کرد: کمیسیون بانوان در سال های اخیر دستاوردهای بسیار ارزشمندی را برای جامعه داشته به طوری که بانوان بسیار زیادی در این همایش شرکت داشتند.

وی گفت: این همایش، افزون بر علما و روحانیان تشیع و تسنن سیستان و بلوچستان، میزبان علما و اندیشمندان شیعه و سنی از استان های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان، کردستان، تهران، قم، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، مازندران، اصفهان، کرمان، زنجان، خوزستان، بوشهر، یزد، مرکزی، البرز، فارس و از کشور پاکستان است./203/831/ب1

ارسال نظرات