۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۴۸۰۹۱۲
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان:

دامن زدن به مسائل تفرفه انگیز عقب ماندگی جامعه را به دنبال دارد

مولوی عبدالحمید گفت: دامن زدن به مسائل تفرقه انگیز همواره عقب ماندگی جامعه و منطقه را به دنبال داشته است.
مولوی عبدالحمید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان، امروز در آیین افتتاحیه بیست و هشتمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی که در سالن اجتماعات دفتر نهاد رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان برگزار شد، گفت: عقب ماندگی جامعه و منطقه همواره به دلیل دامن زدن به مسائل تفرقه برانگیز بوده که اگر وحدت و برادری خود را حفظ کنیم همه ما متوجه شیرینی این وحدت در برابر دشمنان اسلامی خواهیم شد.

وی با بیان اینکه گفتمان دینی سبب وحدت بین کشورهای اسلامی می شود، تصریح کرد: در این میان، فرقه‌گرایی و قوم‌گرایی اقوام نیز سبب تفرقه در کشورهای اسلامی شده است.

مولوی عبدالحمید افزود: تنوع قومی و مذهبی همواره در کشور عامل ثبات و تقویت اقتدار کشور بوده است.

وی نبی مکرم اسلام(ص) را بهترین الگو برای وحدت مسلمانان برشمرد و خاطرنشان کرد: دین اسلام دین وسیع با دید باز و ظرفیت بالایی است که متاسفانه ما از ظرفیت بزرگ این دین در برقراری صلح با جهانیان کمتر استفاده می کنیم.

وی عنوان کرد: برای وحدت و همدلی بیشتر بین مسلمانان باید اقوام مختلف نسبت به هم درک متقابل داشته باشند و یکدیگر را بپذیرند.

مولوی عبدالحمید مذاکره را بهترین راه برای کاهش اختلافات بین ملت های اسلامی دانست و افزود: گفتمان دینی سبب وحدت بین کشورهای اسلامی می شود؛ اگر کشورهای غربی بحث حقوق بشر را مطرح می‌کنند باید به مسأله فلسطین و کشتار در این منطقه اشاره کنند./202/831/ب1

ارسال نظرات