۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۴۸۱۰۹۱
کارشناس مسائل دینی:

داشتن نیت الهی در کارها، ضامن سلامتی و آرامش روح است

حجت الاسلام صغیرا با توجه به آیات قرآن و روایات معصومین(ع)، گفت: پاداش و جزای افراد بر اساس نیّت آنها داده خواهد شد، عمل نیز بسیار مهم است ولی شاکله اعمال، نیّات است، به همین سبب داشتن نیت الهی در امور ضامن سلامتی و آرامش روح انسان است.
حجت الاسلام صغیرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام علی صغیرا در سخنرانی شامگاه سه شنبه که در خیمه فاطمی واقع در چهار راه حمزه اصفهانی برگزار شد، گفت: راه نجات از گرفتاریها، جامه عمل پوشاندن به همه دستورات خداوند است.

وی در ابتدا مبحث خود را پیرامون سیر الی الله معرفی کرد و افزود: راه نجات انسان از گرفتاریها عمل کردن به دستورات الهی است، البته گرفتاریها زمانی به طور کامل مرتفع می شود که انسان مانع دیگری در ارتباطش با خداوند ایجاد نکند.

حجت الاسلام صغیرا ادامه داد: برخی به این حرف بنده ایراد می گیرند و می گویند خداوند در قرآن وعده داده است معاش انسانی که ازدواج کند را تأمین می نماید، ولی افراد بسیار زیادی وجود دارند که با وجود ازدواج کردن، در فقر به سر می برند؛ در اینجا باید متذکر شوم عوامل زیادی هستند که مانع رسیدن رزق به انسان می شوند که مهمترین این عوامل گناه است.

کارشناس مسائل دینی با بیان یک مثال، توضیح داد: فرض کنید بگویند در صورتی که یک بخاری روشن شود، فضای خانه گرم خواهد شد، اگر صاحب خانه بخاری را روشن کند ولی در کنار روشن کردن بخاری، کولر را روشن کند و یا دربهای خانه را باز بگذارد، مسلماً گرمای حاصل از بخاری توان گرم کردن فضای خانه را نخواهد داشت؛ در اینجا نباید بگوییم بخاری نتوانست خانه را گرم کند، بلکه باید بگوییم روشن کردن کولر یا باز گذاشتن دربها، اجازه نداد خانه گرم شود.

وی با بیان اینکه در مسأله ازدواج توجه به همه دستورات دین لازم است، اظهار کرد: پیامبر(ص) در روایتی می فرمایند، اگر دختر یا پسری به خاطر محافظت از دینش ازدواج کند، خداوند او را کفایت خواهد کرد ولی اگر به خاطر مال یا زیبایی طرف مقابل، برای ازدواج اقدام کرد، خداوند او را به ثروت و زیبایی طرف مقابلش واگذار می کند.

حجت الاسلام صغیرا ادامه داد: بسیاری از مشکلاتی که دامن گیر زندگی زناشویی زوجین شده است، به خاطر عدم توجه به رضایت خداوند در انتخاب طرف مقابل است، مسلماً انسانی که همسرش را بر اساس دستورات دین انتخاب کند و زیبایی و ثروت طرف مقابلش را در نظر نگیرد، خداوند همسرش را برایش زیبا می کند، همچنین از نظر مالی زندگی چنین شخصی تأمین خواهد شد.

کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه نیّت الهی هر انسان ضامن سلامت روح و آرامش او است، ابراز کرد: پاداش و جزای افراد بر اساس نیّت آنها داده خواهد شد، عمل نیز بسیار مهم است ولی شاکله اعمال، نیّات است.

وی با بیان یک داستان، افزود: زمانی که حضرت ابراهیم(ع) به دستور نمرود به داخل آتش پرتاب شد، ملائکه آمدند و خواستند به حضرت ابراهیم(ع) کمک کنند ولی ایشان با بیان اینکه خداوند از من محافظت خواهد کرد، کمک آنها را نپذیرفتند، به همین سبب خداوند آتش را بر حضرت ابراهیم(ع) سرد کرد.

حجت الاسلام صغیرا بیان کرد: در روایات آمده است زمانی که حضرت یحیی(ع) از دستِ قومش فرار کرد به درخت تنومندی رسید و گفت ای درخت به من پناه بده، درخت نیز به اذن الهی باز شد و حضرت یحیی(ع) در آن درخت جا گرفت، سپس درخت بسته شد ولی قسمتی از لباس حضرت یحیی(ع) بیرون ماند، وقتی قومش به درخت رسیدند و لباس ایشان را مشاهده کردند، با اتفاق نظر جمع شروع به بریدن درخت کردند، زمانیکه اره به گلوی حضرت یحیی(ع) رسید، ایشان ابراز ناراحتی کردند، ندا آمد ساکت باش اگر کلام دیگری بر زبانت جاری شود، تو را از طومار انبیاء جدا می کنیم؛ سپس به ایشان خطاب شد، چرا از خودِ خداوند کمک نخواستی و به یک درخت پناهنده شدی./867/202/ب2

ارسال نظرات