۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۴۸۴۶۲۲
خاکی خبر داد؛

خانه‌هاي تاريخي قم شناسايي مي شوند

مديرعامل سازمان بهسازي، نوسازي و زيباسازي اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: در بافت تاريخي شهر قم در حال شناسايي خانه‌هاي تاريخي بوده كه هر كدام از اين خانه‌ها واجد ارزش هستند
بافت تاریخی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عومی شهرداری قم، عليرضا خاكي با اشاره به پروژه بهسازي بازار تاريخي گذرخان، اظهار كرد: اين معبر يك معبر تاريخي و پويا است كه در سالهاي گذشته با همكاري شهرداري و اداره ميراث فرهنگي پروژه بهسازي اين بازار انجام شده تا از آشفتگي در اين معبر كاسته شود.

وي ادامه داد: يك محور تاريخي مذهبي و گردشگري را در شهر قم تعريف شده تا زائري كه به اين شهر وارد مي شود، با ويژگي‌هاي تاريخي شهر قم هم آشنا شود، در بافت تاريخي قم در حال شناسايي خانه‌هاي تاريخي هستيم كه هر كدام از اين خانه‌ها واجد ارزش هستند.

خاكي افزود: محور تاريخي تعريف شده از بيت تاريخي حضرت امام شروع مي‌شود و زائرين مي‌تواند ۴۰ دقيقه در دل بافت تاريخي شهر قم پياده روي كنند و از اماكن تاريخي و مذهبي همچون گذرخان، بيت النور، شاه حمزه و چهل اختران بازديد داشته باشند.

وي با اشاره به برنامه شهرداري قم براي بهسازي بافت تاريخي شهر قم، اظهار كرد: در اين راستا امسال پروژه بهسازي محوطه آب انبار لپ چال را اجرا كرديم، از اين بناها در محلات تاريخي شهر قم وجود دارد و مي‌توانيم از بناهاي تاريخي شهر قم با كاربري فرهنگي استفاده كنيم.

مديرعامل سازمان بهسازي، نوسازي و زيباسازي اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) ادامه داد: يكي از برنامه‌هاي شهرداري پروژه اتصال مجتمع تجاري الغدير به ميدان بزرگ امام خميني(ره) بود كه بخش عمده اي از اين پروژه انجام شده است.

خاكي افزود: پروژه چهل اختران تملك زيادي داشت كه تملكات آن را پيگيري نموده و انجام شده است، طرح هاي سازه پروژه چهل اختران آماده شده و اين طرح‌ آماده اجرا است، به محض تامين بودجه آمادگي شروع عمليات اجرايي پروژه چهل اختران را داريم.

وي با اشاره به اجراي پروژه چهل اختران، خاطرنشان كرد: در اين پروژه چند شبستان و يك صحن احداث مي‌شود، ايجاد فضاي اقامتي و كتابخانه هم در پروژه چهل اختران پيش بيني شده است و در اين پروژه پاركينگ داريم./872/د102/ی

ارسال نظرات