۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۴۸۶۲۲۶
آیت الله خائفی:

مؤمن حقیقی گرفتار بازی های دنیا نمی شود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که کسب و کار و بازی های دنیوی نمی تواند مؤمن را به بازی بگیرد، گفت: مؤمنان نه خود بازی می کنند و نه دیگران می توانند آن ها را به بازی بگیرند.
آیت الله خائفی

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عبدالله خائفی گیلانی در درس خارج فقه خود گفت: وقتی خدا انسان را مورد خطاب قرار می دهد، مومن استعداد برای مخاطب بودن پیدا کرده، واجد شرایط شده چون از لغو مُعرض شده اند. نه خود بازی می کنند و نه دیگران می توانند آن ها را بازی بگیرند، با تحریک عوامل دیگر تحریک نمی شوند.

وی افزود: مومن قابلیت خطاب پیدا کرد، آیه شریفه می فرماید«رِجَالٌ لَّا تُلْهِيهِمْ تِجَارَةٌ وَلَا بَيْعٌ عَن ذِكْرِ اللَّهِ وَإِقَامِ الصَّلَاةِ وَإِيتَاءِ الزَّكَاةِ ۙ يَخَافُونَ يَوْمًا تَتَقَلَّبُ فِيهِ الْقُلُوبُ وَالْأَبْصَارُ» یعنی همین که اذان گفتند تجارت و بیع نمی تواند انسان مؤمن را به بازی بگیرد، می رود و در مسجد نماز اقامه می کند، کسب و کار و بازی های دنیوی نمی تواند ایشان را به بازی بگیرد، چنین شخصی مومن است و قابل خطاب و اون خطابی که از ملا اعلی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: قرآن می فرماید مواظب خودتان باشد، مواظب نفس خودتان باشید، شیطان گولتان نزند، شیطان بر سر راه نشسته و عقل نظری و عقل عملی شما را می دزدد.

وی ادامه داد: بنابراین مواظب خود و نفس خود باشید که شیطان منحرف است و قسم یاد کرده تا انسان را منحرف کند،  البته شیطان فقط در عباد مخلص راه ندارد.

آیت الله خائفی ابراز داشت: در سوره کهف اشاره شده که چه کسانی در گمراهی و ضلالت هستند و می فرماید آن ها كسانى‏ اند كه كوشش‏شان در زندگى دنيا به هدر رفته و خود مى ‏پندارند كه كار خوب انجام مى‏ دهند.

وی عنوان کرد: وقتی عذاب الهی را دیدند می گویند ما فکر نمی کردیم به این عذاب گرفتار شویم. خداوند تبارک و تعالی می فرماید این انسان ها در ضلالت هستند و وقتی بیدار می شوند می گویند فکر نمی کردیم چنین عذابی به دنبال باشد؛ مواظب باشید اینهایی که گرفتار در ضلالت هستند  شما را هم گرفتار نکنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: مراقب باشید شما را در نفس مسوله قرار ندهند که آن وقت گرفتار نفس اماره می شوید. وقتی در نفس مسوله قرار گرفتید نفس اماره می آید./1323/د101/ص

ارسال نظرات