۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۴۸۶۴۶۸
آیت الله شبستری:

دولتمردان آمریکا هنوز ملت ایران را نشناخته‌اند

امام جمعه تبریز با اشاره به تهدیدهای اخیر آمریکا و اعمال ممنوعیت ورود اتباع ایرانی به این کشور؛ خطاب به رییس جمهورواعضای کنگره آمریکا گفت: شما مردم ایران را نشناخته‌اید.
آیت الله شبستری، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز که در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به برگزاری دور دوم اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: در این اجلاس دو دستور مهم اقتصاد مقاومتی و مساله فضای مجازی بیان شد.

وی با بیان این‌که خبرگان ملت بار دیگر بر ضرورت توجه دولت به اصول و مبانی اقتصاد مقاومتی و همچنین رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم تأکید کردند، گفت: در جلسات مربوط به اقتصاد مقاومتی مسؤول قرارگاه خاتم الانبیا نیز حضور داشت که به ارائه گزارشی از پروژه‌های مختلف عمرانی، سدسازی، پالایشگاه، نیروگاه و غیره پرداخت.

نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که عملکرد قرارگاه خاتم می‌تواند الگویی برای سایر ارگان‌ها و نهادها در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باشد، افزود: محور دیگر جلسات نمایندگان مجلس خبرگان رهبری مربوط به بررسی اقدامات و تصمیم‌گیری‌های شورای عالی فضای مجازی کشور بوده است.

آیت الله شبستری با بیان این‌که گسترش درصد نفوذ و استفاده از فضای مجازی در کشور هم فرصت و هم تهدید برای نظام است، تصریح کرد: اکثر مطالب فضای مجازی مبتذل و شبهه افکنی است، از این رو تصمیماتی گرفته شد که البته برای رفع این معضل موانعی است ولی تلاش مستمر خواهیم کرد تا از بین رود.

وی افزود: بزرگ‌ترین و مهم‌ترین برکت اجلاسیه خبرگان رهبری دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی بود، ایشان در این دیدار مطالبی پیرامون اقتصاد مقاومتی بیان کردند و فرمودند؛ اگر کارهای ضروری در این رابطه انجام می‌گرفت امروز تفاوت زیادی در زمینه تولید اشتغال و از بین رفتن رکود داشتیم و باید مردم این تفاوت را احساس می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که رهبر انقلاب ضمن تقدیر از تلاش دولت، نسبت به اقدامات صورت گرفته در عرصه اقتصاد مقاومتی ابراز گله‌مندی کردند، تصریح کرد: دولت بایستی با تسهیل امور، وضع مقررات لازم، حذف بروکراسی‌های اداری و تدوین نقشه راه برای عرصه‌های مختلف، زمینه و فرصت مناسب برای نقش‌آفرینی مردم و همه فعالان اقتصادی را در این جهاد مقدس فراهم آورد.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تهدیدهای اخیر دولتمردان آمریکا و اعماال ممنوعیت ورود اتباع ایرانی به ایالات متحده آمریکا؛ خطاب به رییس جمهور و اعضای کنگره آمریکا اظهار داشت: شما مردم ایران را نشناخته‌اید و سفارش می‌کنیم که وصیت نامه شهدای ما را ترجمه کنید، ترساندن این ملت مانند این است که ماهی را از آب می‌ترسانید.

وی با تبریک فرا رسیدن وی ۲۲ اسفندماه  سالروز تشکیل بنیاد شهید به فرمان حضرت امام خمینی (ره) گفت: زنده نگه داشتن شهدا وظیفه ای همگانی است و باید گفتار، نوشتار شهدا را در بین مردم نشر دهیم و یاد آن‌ها را بیشتر گرامی داریم، عزت، اقتدار و امنیت امروز کشور را مرهون مجاهدت شهدا و ایثارگران می دانیم.

آیت الله شبستری ادامه داد: این روزها مصادف با سالروز عملیات های بدر و خیبر و سالگرد شهادت سرلشکر مهدی باکری است؛ آن فرمانده مخلص و متواضع الگویی تمام عیار برای مدیران نظام می باشد، برخی از افراد شاید با شهید باکری هم رزم بودند؛ اما آیا بصیرتی همچون شهید باکری دارند؟

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه با انتقاد از واردات بی‌رویه میوه به کشور گفت: طبق تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی باید از ورود اجناس و کالاهایی که مشابه داحلی دارند، جلوگیری شود؛ آیا درست است ما به خاطر عید از خارج میوه وارد کنیم، در شرایطی که در داخل همه نوع میوه داریم./201/935/ب1

ارسال نظرات