۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۴۸۶۸۷۲
آیت الله محسن مجتهد شبستری:

انقلاب اسلامی پویایی و نشاط اسلام را به جهان نشان داد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: به برکت انقلاب اسلامی ایران دین اسلام پویایی و نشاط خود را به جهانیان به نمایش گذاشت و نشان داد که دین افیون توده ها نیست.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری در چهارمین جشنواره‌ اسوه‌های صبر و ایثار در سالروز بزرگداشت شهدا با اشاره به ورود مکرر واژه صبر در قرآن کریم، اظهار داشت: در قرآن کریم از مقام صابران تمجید شده است.

وی با بیان اینکه خداوند متعال به کسانی که در مقابل مشکلات مالی و جانی صبور هستند، پاداش بدون حساب و کتاب می دهد، ابراز داشت: معنای صبر این نیست که انسان دست روی دست بگذارد تا مشکلات حل شود یا آنکه بگوید خدا خود مشکلات را حل خواهد کرد و هیچ اقدامی نداشته باشد.

امام جمعه تبریز با اشاره به اعتقادات فرقه حجتیه پیش از انقلاب اسلامی ایران در مقابل انحرافات و مفاسد اجتماعی، تصریح کرد: این فرقه اعتقاد داشتند که در برابر مفاسد اجتماعی باید سکوت کرد و با نظام و حکومت کاری نداشت و معتفد بودند که حضرت ولی عصر(عج) باید خود امور را اصلاح کنند.

وی صبر انقلابی را مورد تأکید قرار داد و متذکر شد: صبر انقلابی به معنای مقابله با مفاسد و انحرافات است، این مفهوم دست روی دست گذاشتن به معنای صبوری نیست، مسلمان باید قیام کند و آن مقدار که توانایی دارد با مفاسد مبارزه داشته باشد و اگر در این راه مصایبی بر او حاصل شد در برابر آن صبر کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی ایران دین اسلام پویایی و نشاط خود را به جهانیان نمایش داد، گفت: جهانیان قبل از انقلاب اسلامی بر این باور بودند که دین افیون توده ها است و مایه عقب ماندگی و دین اسلام برای تحقیر آمده، اما انقلاب نادرستی آن را نشان داد.

وی با اشاره به ایثارگری‌ها و فداکاری‌های زنان اسوه‌ صبر و استقامت، خاطرنشان کرد: این زنان غیور‌ این گونه نبود که بنشینند و سکوت کنند، بلکه با ایثارگری‌ و فداکارهایی که داشته‌اند، همسر و فرزندانشان را به میدان نبرد فرستاده‌اند و سپس در مقابل خسارت‌های جانی و مالی صبر پیشه کردند.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه زنان در جامعه‌ ایرانی اسلامی نقش بارزی داشتند، یادآور شد: زنان در دوران انقلاب، جنگ تحمیلی و پس از آن با حضور خود در صحنه‌های حساس و با علکرد مفید و تربیت اولاد صالح از آزمون‌های الهی سربلند بیرون آمده‌اند.

وی تربیت مادران این سرزمین را عامل حضور جوانان در عرصه جهاد و شهادت در دوران دفاه مقدس خواند و افزود: امروز نیز این جوانان تربیت یافته در دامن مادران مؤمن ایرانی در برابر گروه‌های تروریستی می‌ایستند و در صیانت از حریم آل الله پیش‌قدم شده‌اند.

نماینده‌ ولی فقیه در استان با بیان اینکه غرب و استکبار در اثر صبر و استقامت مادران شهدا از ایران حساب می برند، تصریح کرد: امروز نیز اگر در منطقه فتح و پیروزی است به برکت مادران شهید است، زنان در همراهی انقلاب مؤثر بودند و تأثیرگذاری آنان در حمایت از ولایت زبانزد است./854/202/ب2

ارسال نظرات