۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۴۸۹۴۸۴
عضو ارشد مقاومت اسلامی:

آمریکا درصدد قطع راه‎های ارتباطی محور مقاومت در سوریه است

نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان تأکید کرد که آمریکا درصدد قطع راه‎های ارتباطی محور مقاومت در سوریه است.
شیخ علی دعموش مسؤول روابط خارجه حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی دعموش نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در نشست سیاسی که در منطقه بریقع برگزار شد، گفت: حزب الله به شدت تلاش می کند تا قانون جدید انتخابات را پیش از پایان مهلت قانونی تصویب کند چرا که با قانون کنونی و همچنین تمدید زمان فعالیت پارلمان مخالف است.

وی افزود: گروه های سیاسی باید به قانون نسبیت کامل اعتماد کنند زیرا خواسته اکثر لبنانی ها بوده و بر اساس آن شاهد عدالت در انتخابات خواهیم بود. هم اکنون گرایش اکثر گروه ها به این قانون بوده و امیدواریم در روزهای آینده شاهد تصویب آن باشیم.

این روحانی لبنانی درباره روند نزاع در سوریه تصریح کرد: راه حل سیاسی تاکنون به نتیجه نرسیده است و مذاکرات ژنو تنها با هدف وقت کُشی جهت بیان دیدگاه آمریکا و همچنین تفاهم احتمالی میان این کشور و روسیه صورت می گیرد.

حجت الاسلام دعموش ادامه داد: گرایش آمریکا به رقه و مناطق همجوار عراق در سوریه تنها با هدف نابودی داعش رخ نمی دهد بلکه می خواهد بر خط مرزی سوریه و عراق مسلط شود و با نفوذ در سوریه، راه های ارتباطی میان محور مقاومت از ایران تا عراق و سوریه و لبنان را قطع کند.

وی حمله نظامی رژیم صهیونیستی علیه لبنان را دور از ذهن خواند و اظهار داشت: رژیم صهیونیستی به خوبی می داند توانایی پیروزی در این جنگ به ویژه در پرتو معادله بازدارندگی جدید ترسیم شده از سوی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله را ندارد زیرا مقاومت اعلام کرد که مراکز استراتژیک سرزمین های اشغالی به ویژه مخازن آمونیاک در حیفا و نیروگاه هسته ای دیمونا در صورت تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی مورد هدف قرار خواهند گرفت.

عضو ارشد مقاومت اسلامی در بخش پایانی سخنان خود بر مخالفت قاطع این حزب با افزایش مالیات خانواده های فقیر تأکید کرد و تصویب قانون افزایش حقوق کارمندان و کارگران را به دور از تأمین هزینه های آن از جیب فقیران خواستار شد./980/ب902/د

ارسال نظرات