۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۴۹۰۴۴۱
امام جمعه بجنورد:

مدیریت جهادی و نهادینه شدن فرهنگ کار لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: مدیریت حزب‌اللهی و جهادی و نهادینه شدن فرهنگ کار، تلاش و وجدان کاری لازمه پیشرفت اقتصادی کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار اعضای شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، اظهار کرد: اقتصاد زیربنا و مهم‌ترین پایه جامعه اسلامی نیست؛ اما در مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی تأثیر بسزایی دارد.

وی افزود: اگر معیشت مردم با مشکل مواجه شود بسیاری از معضلات و بداخلاقی‌ها رخ می‌دهد؛ به همین دلیل همه سیاست‌گذاران باید برای رونق اقتصاد فردی و اجتماعی جامعه همت بیشتری کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به انتخاب شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی رهبر معظم انقلاب، اضافه کرد: در نگاه و فلسفه رهبری اقتصاد مقاومتی یک مجموعه به پیوسته است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب نهضتی با نام «نهضت اقتصاد مقاومتی» را طراحی و تبیین کرده‌ و چند مدتی است که پیام‌های سال را با همین عنوان معرفی می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: تولید و اشتغال که امسال رهبر معظم انقلاب به آن تأکید ویژه کردند مصداق اصلی رسیدن به اقتصاد شکوفا و گذر از مشکلات موجود در جامعه است که باید بیش از گذشته مورد توجه همه افراد جامعه به‌ویژه مسؤولان قرار گیرد.

امام جمعه بجنورد اظهار کرد: بی مسؤولیتی و فرار از کار و کم‌کاری‌های موجود در جامعه، غالباً ریشه در معیشت و اقتصاد نابسامان افراد دارد؛ ازاین‌رو برنامه‌ریزی برای بهتر شدن اوضاع، لازم و ضروری است.

وی تصریح کرد: یکی از راه‌های رسیدن به اقتصاد شکوفا و بهتر شدن اوضاع موجود این است که سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به کمک دولت‌ها بیایند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: مدیریت حزب الهی و جهادی لازمه پیشرفت اقتصادی کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی است که در این راستا باید فرهنگ کار و تلاش و وجدان کاری به تک‌تک افراد جامعه تزریق شود.

به گفته رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه استان خراسان شمالی فرهنگ کار و تلاش برای رونق دادن به اقتصاد فردی و اجتماعی لازمه پیشرفت کشور در همه زمینه‌ها است.

وی با تأکید بر اینکه باید همه مسؤولان و آحاد مردم برای آینده کشور دلسوزانه خدمت کنند، افزود: امیدواریم با رهنمودهای رهبری و تلاش‌های مسؤولان و آحاد مردم جامعه، در پایان سال شاهد تحول اقتصادی چشمگیری در کشور باشیم./202/9314/ب1

ارسال نظرات