۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۴۹۰۴۶۹
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

اساس تشکیل نظام اسلامی عمل به احکام الهی است

حجت الاسلام حاجی زاده با بیان اینکه اساس تشکیل نظام اسلامی در ایران عمل به احکام الهی، رعایت واجبات دینی، حاکمیت ارزش‌های اسلامی و حدود است، گفت: از جمله احکام الهی فریضه زکات است که باید بیش از پیش در این زمینه فرهنگ سازی صورت گیرد.
حجت الاسلام جواد حاجی زاده، امام جمعه اهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام جواد حاجی‌زاده عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی عصر امروز در همایش عاملان زکات و روحانیان شهرستان اهر، با اشاره به افزایش میزان جمع آوری زکات، اظهار داشت: در شهرستان اهر شاهد هرسال نسبت به سال‌های قبل شاهد افزایش جمع‌آوری زکات هستیم.

وی با بیان اینکه اساس تشکیل نظام اسلامی در ایران عمل به احکام الهی، رعایت واجبات دینی، حاکمیت ارزش‌های اسلامی و حدود است، ابراز داشت: امید است در عمل به واجبات دینی و احکام الهی موفق‌تر باشیم که از آن جمله زکات است.

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی پرداخت زکات را از جمله واجبات الهی دانست و اذعان داشت: فرهنگ سازی در پرداخت زکات از جمله فعالیت‌های ستاد زکات است، زکات در قرآن کریم بعد از نماز 27 مورد مطرح شده، یعنی پروردگار متعال نماز و زکات را قرین کرده است که نشان از اهمیت زکات دارد.

وی با بیان اینکه شاید بتوان گفت نماز شخصی که زکات خود را پرداخت نمی کند قبول نیست، ابراز داشت: این قرین هم قرار گرفتن زکات و نماز نشان‌گر اهمیت زکات است که باید به آن توجه و در پرداخت آن جدیت داشت و در انجام این فریضه الهی کوتاهی نکرد.

حجت الاسلام حاجی زاده زکات را منبع گذران زندگی فقرا دانست و خاطرنشان کرد: طرح زکات از جانب پروردگار برای آن است که فقرای جامعه بتوانند از طریق آن گذران زندگی داشته باشند چرا که  وضع معیشتی مردم در یک جامعه یکسان نیست.

وی با اشاره به اینکه  پرداخت زکات شامل گندم، کشمش، احشام، جو، خرما، طلا، نقره و غیره می‌شود، تاکید کرد: ثروتمندان با پرداخت زکات اموال خود، رزق و روزی آن‌ها هم از نظر مادی و هم از نظر معنوی پربرکت می‌شود و پرداخت به‌موقع زکات در ریشه‌کن شدن فقر در جامعه تأثیر بسیاری دارد./203/854/ب1

ارسال نظرات