۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۴۹۱۷۸۶
نماینده مجلس:

دولت برای توسعه اشتغال و تولید از سیاست زدگی در برنامه‌ها پرهیز کند

بیمقدار سیاست‌زدگی اقتصاد کشور را یکی دیگر از موانع موجود بر سر راه تحقق سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: دولت برای توسعه اشتغال و تولید باید از سیاست زدگی در برنامه ریزی ها پرهیز کند.
شهاب الدین بیمقدار، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس 

شهاب‌الدین بی‌مقدار، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» اظهار داشت: امیداریم اقدامات سال جاری به دور از برنامه‌های نمادین، تشریفاتی و همایش‌های بی‌محتوا باشد.

وی با بیان این‌که تحقق دو اصل مهم اقتصاد مقاومتی یعنی تولید و اشتغال بدون حمایت دولت از فعالان بخش خصوصی ممکن نیست، خاطرنشان کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی تنها در سخنرانی‌ها و بنرهای تبلیغاتی محدود شده است و کمتر شاهد اقداماتی اثرگذار در این عرصه بوده‌ایم.

بیمقدار با اشاره به این‌که دولت برای رفع معضل بیکاری و افزایش تولید ملی راهی جز دراز کردن دست یاری به سوی فعالان بخش خصوصی ندارد، گفت: رفع معضل بیکاری با حرف و شعار محقق نمی‌شود، باید در این عرصه تنگ‌نظری های موجود و بروکراسی‌های اداری و کاغذبازی‌های بی‌مورد برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی کنار گذاشته شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان این‌که بسیاری از جوانان جویای کار با وجود داشتن مدارک عالی تحصیلی نتوانسته‌اند در زمینه شغل مورد علاقه‌ خود مشغول شوند، افزود: قوه قضائیه و مجلس نیز بایستی با همگرایی و هماهنگی با دولت در راستای برداشتن موانع موجود برای تحقق اقتصاد مقاومتی گام بردارند.

وی سوء مدیریت و اقدامات سلیقه‌ای را یکی از معضلات موجود در اقتصاد کشور دانست و تصریح کرد: مشکلات اقتصادی و رکود حاکم بر بخش های مختلف منجر به افزایش آمار بیکاری و فقر و به دنبال آن معضلات اجتماعی از جمله افزایش میزان جرائم و پدیده‌های ناخوشایندی از جمله طلاق شده است.

بیمقدار سیاست‌زدگی اقتصاد کشور را یکی دیگر از موانع موجود بر سر راه تحقق سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: مادامی که مبانی اقتصاد مقاومتی به دور از نگرش‌های سیاسی و جناجی مورد توجه مسؤولان قرار نگیرد، وضعیت به همین روال ادامه خواهد داشت، امروز نیازمند نگرش جهادی در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی هستیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس افزود: اگر برای توسعه اقتصادی کشور، برنامه چشم‌انداز بیست‌ ساله ترسیم شده است؛ چرا با تغییر دولت‌ها هر مسؤولی با سلیقه خود امور را پیش می برد، دولت برای توسعه اشتغال و تولید باید از سیاست زدگی در برنامه ریزی ها پرهیز کند./۳۰۲/۹۳۵/ب۱

ارسال نظرات