۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۴۹۳۳۷۵
آیت الله مظاهری:

نور اسلام هرگز خاموش نخواهد شد

رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: افراد زیادی برای نابود کردن نور اسلام تلاش کرده اند ولی این نور الهی هرگز خاموش نخواهد شد؛ قرآن می فرماید هر کس در برابر اسلام عزیز قد علم کند، نابود خواهد شد.
حضرت آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری در جلسه تفسیر قرآن صبح امروز که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار شد، گفت: نمایه های زیادی از کارشکنی های یهودیان علیه اسلام در تاریخ دیده می شود.

وی در تفسیر آیه هشتاد و نهم سوره مبارکه بقره که می فرماید «وَلَمَّا جَاءَهُمْ کِتَابٌ مِنْ  عِنْدِ اللَّهِ مُصَدِّقٌ لِمَا مَعَهُمْ وَکَانُوا مِنْ قَبْلُ یَسْتَفْتِحُونَ عَلَى الَّذِینَ کَفَرُوا فَلَمَّا جَاءَهُمْ مَا عَرَفُوا کَفَرُوا بِهِ فَلَعْنَةُ اللَّهِ عَلَى الْکَافِرِینَ»، گفت: مسأله ای که در این آیه به آن اشاره شده است، در آیات قبل نیز به آن اشاراتی شده بود؛ قبل از بعثت پیامبر(ص) عده ای از یهودیان به شهر مدینه آمدند و با بهانه پیروی و گرویدن به پیامبر آخرالزمان در مدینه مستقر شدند.

حضرت آیت الله مظاهری ادامه داد: سه طایفه بزرگ از یهویان با تفکر دنیوی که داشتند توانستند، اقتصاد، سیاست و فرهنگ شهر مدینه را در دست بگیرند ولی همچنان خودشان را از منتظران پیامبر آخرالزمان معرفی می کردند؛ زمانی که پیامبر(ص) مبعوث شدند و به شهر مدینه سفر کردند، از جانب عموم مردم مدینه با استقبال بسیار گرمی رو به رو شدند ولی یهودیان در برابر حضور پیامبر(ص) در مدینه واکنش منفی از خودشان نشان دادند.

رییس حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) بعد از این که رفتار خصمانه و دنیا طلبانه یهودیان را مشاهده کردند، به ملاقات آن ها رفتند و برایشان عباراتی از تورات را تلاوت کردند سپس به آن ها فرمودند، شما تورات را خوانده اید و نشانه های پیامبر آخرالزمان را می دانید، من را مشاهده کنید، اگر من این نشانه ها را نداشتم، من را رد کنید؛ یهودیان به دلیل این که منافعشان را در خطر می دیدند خطاب به پیامبر(ص) عرضه داشتند، تو آن پیامبر وعده داده شده نیستی.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: پیامبر(ص) به یهودیان فرمودند، من ادعای پیامبری دارم و قرآن معجزه من است، اگر من نشانه های آمده در تورات شما را ندارم، اگر می توانید، مثل این قرآن را بیاورید، یهودیان چیزی برای گفتن نداشتند ولی از پذیرش پیامبر(ص) به عنوان پیامبر آخرالزمان طفره می رفتند.

وی با بیان این که اسلام با کسی سرِ جنگ ندارد، تبیین کرد: اسلام دین سِلم و صلح است و با کسی سرِ جنگ ندارد ولی اگر کسی یا مجموعه ای بخواهد علیه اسلام توطئه کند، مسلمانان از اسلام دفاع خواهند کرد، به همین دلیل پیامبر(ص) به یهودیان گفتند، ما کاری با شما نداریم و شما هم کاری با اسلام نداشته باشید؛ بعد از گذشت مدتی از حضور پیامبر(ص) در مدینه، ترازوی اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به نفع اسلام و مسلمانان تغییر کرد، به همین سبب دشمنی ها و کارشکنی های یهودیان شروع شد.

حضرت آیت الله مظاهری اذعان کرد: یهودیان از راه های مخفیانه با کفار و مشرکان جلساتی می گذاشتند و برای کارشکنی در اسلام عزیز، برنامه ریزی می کردند، کارشکنی هایی که با 84 جنگ به طور علنی صورت پذیرفت و گاهاً اسلام را تا مرز نابودی پیش می برد.

رییس حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: اکثر جنگ ها به نفع مسلمانان تمام می شد، آخرین جنگی که میان مسلمانان و یهودیان به طور علنی به وقوع پیوست، جنگ خیبر بود که با رشادت های امیر مؤمنان(ع) به نفع مسلمانان به پایان رسید؛ جنگ خیبر خط بطلانی بود بر وجود یهودیان مدعی در مدینه، بعد از این جنگ تقریباً یهودیان نابود شدند.

وی با اشاره به آیه هشتم سوره صف که می فرماید «یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ»، اظهار کرد: افراد زیادی برای نابود کردن نور اسلام تلاش کرده اند ولی این نور الهی هرگز خاموش نخواهد شد؛ این آیه می فرماید هر کس در برابر اسلام عزیز قد علم کند، نابود خواهد شد.

استاد اخلاق حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: حضور دوباره یهودیان برای کارشکنی در اسلام بعد از رحلت پیامبر(ص) آشکار شد؛ ماجرای غدیر خم و سفارشات بسیار زیاد پیامبر(ص) راجع به امامت و ولایت نادیده گرفته شد و مسلمانان با دست خودشان، خودشان را بیچاره کردند و تقریباً 23 سال زحمت پیامبر(ص) در راستای اعتلای اسلام را از بین بردند./201/867/ب1

ارسال نظرات