۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۴۹۳۵۴۰
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

هنر اسلامی مروج معنویت و اخلاق در جوامع است

محمدپور با اشاره به این‌که هنر زمینه لازم برای تعالی فکری و معنوی جامعه را فراهم می کند، گفت: هنر اسلامی تجلی‌گاه زیبایی های الهی بوده و مروج معنویت و اخلاق در جوامع است.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی عصر امروز در چهارمین جشنواره استانی مشق مهر در سالن عبدالقادر مراغی اظهار داشت: اگر دشمنان نظام اسلامی ایران با تهاجم فرهنگی به دنبال تحقق اهداف شوم خود هستند، باید با جبهه فرهنگی به مقابله با آنان پرداخت.

وی با تأکید بر این‌که فرهنگ و هنر سد محکمی در برابر هجمه های فرهنگی غرب است، خاطرنشان کرد: سهم هنرمندان و اندیشمندان فعال در عرصه فرهنگ در مقابله با تهاجم فرهنگی و سبک زندگی غربی در طول تاریخ بسیار مهم و اثرگذار بوده است، امروز نیز این قشر فرهیخته باییستی به نقش خود در این زمینه اهتمام داشته باشند.

محمدپور با اشاره به این‌که هنر زمینه لازم برای تعالی فکری و معنوی جامعه را فراهم می کند، گفت: هنری ارزشمند است که در خدمت حق و حقیقت بوده و در راستای ارزش‌های الهی و انسانی اثرگذار باشد، چراکه هنر اسلامی تجلی‌گاه زیبایی های الهی بوده و مروج معنویت و اخلاق در جوامع است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که ظهور اسلام و گرایش مردم ایران به این دین الهی منجر به تکامل هنرهای مختلف بوده است، افزود: تعالی فرهنگی و معنوی در گرو توجه به ارزش‌های الهی در هنر است، امروز به وضوح شاهد مضامین عالی دینی در هنرهای مختلف از جمله خوشنویسی هستیم.

وی با بیان این‌که بدون سلاح فرهنگ و هنر نمی توان از داشته‌های خود در مقابل تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان حفظ و حراست کرد، گفت: متأسفانه قدر داشته‌های خود را نمی دانیم؛ چنانکه بخش قابل توجهی از هنرمندان و پیشکسوتان این عرصه با مشکلات عدیده‌ معیشتی مواجه هستند، ارج نهادن به مقام و منزلت هنرمندان مایه قدرت و عزت کشور است.

محمدپور در ادامه خواستار توجه به بحث اقتصاد در فرهنگ شد و اظهار داشت: هنوز جایگاه فرهنگ در اقتصاد کشور مشخص نیست، بسیاری از کشورهای جهان توانسته‌اند درآمد بسیاری از ناحیه هنر و فرهنگ خود کسب کنند که گاه چندین برابر درآمد نفتی ایران بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که هم اکنون آثار فاخر هنری با گردش مالی بزرگ در کشورهای پیشرفته جهان مخاطبان بسیاری را جلب خود کرده است، گفت: این میزان درآمدزایی در ایران در حد صفر است، در شرایطی که آثار خلق شده از سوی هنرمندان ایرانی ارزشی بسیار فراتر از آن چیزی دارند که امروز عرضه می شوند.

همچنین احمد دادرس فیاض، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه در سخنانی با ارایه گزارشی از روند برگزاری جشنواره مشق مهر گفتاظهار داشت چهارمین دوره جشنواره استانی با هدف ترویج فرهنگ و هنر اسلامی خوشنویسی و با استقبال قابل توجه هنرمندان خوش‌نویس سراسر استان برگزار شد./935/۲۰۳/ب2

 

ارسال نظرات