۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۴۹۴۲۲۹

نگاه امام جمعه پردیسان درباره مدیریت شهری

حجت الاسلام والمسلمین عنوان کرد: متأسفانه آنچه امروزه به عنوان وظایف شورای شهر به آن عمل می‌شود به معنای شورای شهر نیست بلکه به معنای شورای شهرداری است، چرا که این اعضا تنها به انتخاب شهردار، رسیدگی به نظافت شهر، ایجاد فضای سبز و مجوز دادن به بخش‌های مختلف در شهر بسنده می‌کنند.
حجت الاسلام و المسلمین قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی امام جمعه پردیسان قم، امروز در خطبه‏‌های عبادی سیاسی نمازجمعه پردیسان با اشاره به آغاز ماه شعبان، اظهار داشت: اولین روز ماه شعبان اعمالی دارد و اگر کسی بتواند اعمالی که پیامبر اکرم(ص) برای این روز فرموده‌ است انجام دهد، از شاخه‌های یک درخت بهشتی به نام طوبی بهرمند خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی ابراز داشت: افراد مؤمن و با ایمانی که اعمال صالح انجام می‌دهند، با انجام اعمال روز اول ماه شعبان خود را برای روز‌های آینده این ماه بیمه می‌کنند

وی با بیان این که آیات مختلفی از سوره‌های قرآن کریم همچون آیات سوره واقعه، دخان و صافات از درختی به نام زقوم یاد می‌کنند، تأکید کرد: زقوم گیاهی تلخ، بدبو و بدطعم است که اگر شیره آن به بدن انسان اصابت کند، آن قسمت از گوشت ورم خواهد کرد.

امام جمعه پردیسان خاطرنشان کرد: میوه‌های این درخت جهنمی، غذای کسانی است که دچار نفاق و کفر هستند و از فرصت‌های طلایی زندگی خود استفاده نمی‌کنند.

وی با بیان این که باید تلاش کنیم از یاران درخت طوبی باشیم، گفت: طوبی به معنای بهترین‌ها است، بنابراین برای این که بتوانیم به بهترین‌ رهبر، بهترین رییس جمهور، بهترین دین، بهترین آیین، بهترین ارتش و غیره برسیم، ضروری است تا د‌لها به ذکر خداوند مطمئن باشد.

مدیر مرکز فقهی مدیریت اسلامی، اظهار داشت: در روایات مختلف از ائمه اطهار(ع) وجود دارد که کسی نماز مستحبی انجام دهد، روزه بگیرد، میان زن و شوهر یا میان پدر و فرزند و یا میان خویشاندانش و یا میان همسایگانش صلح دهد شایسته بهره بردن از درخت طوبی است.

وی افزود: کسی که نسبت به طلب خود از شخصی به او تخفیف دهد، بدین معنا که افزون بر آن در قبال پول خود ربا نگیرد، بلکه مقداری از پول خود را نیز به بدهکار ببخشد، شایستگی دارد تا از این درخت بهرمند شود.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی در ادامه به دیگر موارد بهرمند شدن از درخت طوبی اشاره و خاطرنشان کرد: چه در دنیای مجازی و چه در دنیای حقیقی افرادی آبروی مردم را می‌برند فراوان شده است، از این رو اگر کسی بتواند جلوی شخصی بایستد که آن شخص می‌خواهد آبروی مردم را بریزد، طوبایی خواهد شد.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز ملی شورا، ابراز داشت: فردا که مصادف با نهم اردیبهشت است، روز ملی شوراها است؛ فرمان برگزاری این روز در سال 58 به دستور حضرت امام خمینی(ره) در راستای استقرار حکومت مردمی و حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش که از ضروریت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران است، صادر شده است.

امام جمعه پردیسان با گلایه از مسؤولان در تأخیر اجرایی سازی این قانون، تصریح کرد: شورا ریشه در قرآن دارد و برای این امر مهم یک سوره و یک آیه در قرآن کریم وجود دارد، اما متأسفانه مسؤولان با 20 سال تأخیر پس از فرمان امام راحل و در نهم اردیبهشت سال 78  آن را عملیاتی کردند.

وی عنوان کرد: متأسفانه آنچه امروزه به عنوان وظایف شورای شهر به آن عمل می‌شود به معنای شورای شهر نیست بلکه به معنای شورای شهرداری است، چرا که این اعضا تنها به انتخاب شهردار، رسیدگی به نظافت شهر، ایجاد فضای سبز و مجوز دادن به بخش‌های مختلف در شهر بسنده می‌کنند.

مدیر مرکز فقهی مدیریت اسلامی با بیان این که چرا به قانون اساسی عمل نمی‌شود، تأکید کرد: در گفت‌و‌گوهایی که مدتی پیش با شهردار قم داشتم به این نتیجه رسیدیم که عقب ‌ماندگی‌های شهر‌ها به سبب وجود دو رییس در شهر است و این خلاف مدیریت شهری است، چرا که وجود دو رییس در یک شهر منجر به ایجاد اختلاف میان شهرداری و فرمانداری خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با اشاره به وضع نامناسب فاضلاب پردیسان گفت: بیش از چهار سال است که منتظر ایجاد زیرساخت‌های فاضلاب پردیسان هستیم؛ اما اقدامی نمی‌شود. /878/ 201/ص

اکتای بهمنی
ارسال نظرات