۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۴۹۴۶۴۷
رییس هیأت نظارت بر انتخابات خراسان شمالی:

کاندیداها با توهین و تخریب فضای انتخاباتی را مسموم نکنند

رییس هیأت نظارت بر انتخابات خراسان شمالی با تأکید بر لزوم رعایت اصول اخلاقی در رقابت‌های انتخاباتی، گفت: کاندیداها نباید با توهین، تحقیر و تخریب یکدیگر فضای انتخاباتی را مسموم کنند.
حجت الاسلام نوری

حجت‌الاسلام رضا نوری، رییس هیأت نظارت بر انتخابات استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به انتخابات پیش رو و مسؤولیت سنگین کاندیداها در جذب و حضور حداکثری مردم، اظهار داشت: کاندیداها در این راستا باید از تخریب رقبای خود خودداری کرده و با توهین و افترا فضای انتخاباتی را مسموم نکنند.

وی افزود: کاندیداها مسؤولیت بسیار سنگینی در برگزاری انتخابات سالم و با مشارکت حداکثری مردم دارند؛ پس باید با رعایت اخلاق انسانی و انتخاباتی و اجتناب از تخریب و افترا بستری مناسب برای انتخابات سالم فراهم کرده و به این طریق اقتدار ملی را برای دفع توطئه‌های دشمنان تقویت کنند.

حجت‌الاسلام نوری اضافه کرد: نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنها باید با رعایت اخلاق اسلامی و انسانی و اجتناب از تخریب یکدیگر زمینه را برای تقویت وحدت و همدلی بین همگان فراهم کرده و توطئه‌ها و برنامه‌های دشمنان را خنثی کنند.

وی با بیان اینکه انتخابات یکی از عرصه‌های مهم ملی است، ادامه داد: کاندیداها نباید با هدف تخریب رقبا به توهین و تحقیر یکدیگر بپردازند؛ چرا که به این طریق مردم را نسبت به خود و آینده نظام بدبین می‌کنند.

عضو شورای استانی حوزه­ های علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: کاندیداها باید دغدغه خدمت بی‌منت به مردم را داشته باشند و با اخلاص و نیت خدایی در عرصه انتخابات نقش ­آفرینی کرده و با ارائه برنامه‌های خود از بداخلاقی‌های انتخاباتی پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه بزرگنمایی و سیاه نمایی آفت یک انتخابات سالم است، خاطرنشان کرد: نامزدهای انتخاباتی باید به رأی ارزشمند مردم احترام گذاشته و با تبلیغات غیرمعمول و نامتعارف به شعور مردم توهین نکنند و وعده‌هایی را که قادر به انجام آن نیستند، ندهند.

حجت‌الاسلام نوری با تأکید بر اینکه نامزدهای انتخاباتی از تخریب یکدیگر در فضای مجازی هم خودداری کنند، افزود: نامزدهای انتخاباتی باید از فرصت فضای مجازی برای معرفی خود، برنامه‌ها و توانمندی‌های خود استفاده کنند و با سیاه نمایی، توهین و تخریب یکدیگر فضای مجازی را مسموم نکنند.

وی با بیان اینکه با تخلفات صورت گرفته از سوی کاندیداها و طرفداران آنها در فضای مجازی برخورد می‌شود، اضافه کرد: فضای مجازی همیشه رصد شده و زمانی که تخلفات آن شناسایی شود تمام تخلفات در ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در دادگستری استان بررسی می‌شود.

حجت‌الاسلام نوری با تأکید بر اینکه رعایت اخلاق انتخاباتی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در زمان انتخابات است، اظهار داشت: انتخابات دارای دو مرحله است؛ مرحله پیش از انتخابات و دیگری مرحله پس از انتخابات که هر دوی این مراحل باید با رعایت اصول و ارزش‌های اخلاقی و انتخاباتی طی شود تا بهترین نتیجه حاصل شود.

وی تصریح کرد: هیأت نظارت بر انتخابات و کمیته حقوقی ستاد انتخابات وظیفه نظارت و رصد بر روند انتخابات و تبلیغات را بر عهده دارند که در این راستا فرمانداران، بخشداران و رؤسای هیأت‌های اجرایی هم آنها را یاری می‌کنند./9314/302/ب2

ارسال نظرات