۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۴۹۴۷۸۵
در درس تفسیر قرآن مطرح شد؛

دعای آیت الله مظاهری برای توفیق مردم در انتخابات پیش رو

رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: امیدوارم این ماه، ماه خوبی باشد و مردم کشور در انتخابات پیروز شوند، از حضرت اباالفضل درخواست می کنیم که نظر عنایتی بر کشور ما داشته باشند تا انتخابات خوبی داشته باشیم.
حضرت آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری در جلسه تفسیر قرآن صبح امروز که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار شد، گفت: شرط رسیدن به رستگاری در دنیا و آخرت، ایمان توأمان با عمل صالح است.

وی در ابتدا با عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت اباالفضل العباس(ع) افزود: میلاد پر برکت آقا قمر بنی هاشم(ع) را به شما تبریک عرض می کنم و از ایشان می خواهم که نظر لطفی به جلسه تفسیر امروز ما داشته باشند تا بهترین بهره را از این جلسه ببریم.

حضرت آیت الله مظاهری در ادامه تفسیر سوره بقره، آیه نود و چهارم که می فرماید «قُلْ إِنْ کَانَتْ لَکُمُ الدَّارُ الآخِرَةُ عِنْدَ اللَّهِ خَالِصَةً مِنْ دُونِ النَّاسِ فَتَمَنَّوُا الْمَوْتَ إِنْ کُنْتُمْ صَادِقِینَ» را قرائت کرد و اذعان داشت: مخاطب خاص این آیه یهودیان هستند؛ این آیه تبیین کننده یک مسأله عجیب است؛ در توراتی که دست نوشته علمای یهود است و از ابتدا تا انتهایش پُر از خرافات است آمده که بهشت و رستگاری انحصاراً مخصوص یهودیان است و اگر یهودیان به خاطر اعمال اشتباهشان به جهنم بروند، به صورت موقتی است و بازگشت آن ها به بهشت حتمی خواهد بود.

رییس حوزه علمیه اصفهان با بیان این که خرافات زیادی در تورات تقلبی وجود دارد، اظهار کرد: یهودیان معتقد هستند همه مخلوقات برای آن ها خلق شده اند و ادعای آن ها مبنی بر ورود حتمی به بهشت نیز بر اساس همین عقیده است؛ یهودیان معتقد هستند که همه انسان ها و موجودات در دنیا باید نوکرشان باشند و در آخرت نیز رستگاری تنها از آنِ آن ها است.

استاد اخلاق حوزه علمیه خاطرنشان کرد: تورات و انجیل به صورت کامل تحریف شده است و تحریفات آمده در این دو کتاب به دلیل ریاست طلبی بزرگان این دو مکتب است؛ تورات فعلی یعنی دست نوشته علمای یهودیت حدود 1000 سال بعد از رحلت حضرت موسی(ع) ایجاد شده و انجیل فعلی یعنی دست نوشته علمای مسیحیت در چهار کتاب مختلف جمع آوری شده و پُر از اشکال است.

وی با اشاره به آیه نهم سوره حجر که می فرماید «إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ»، ادامه داد: قرآن تنها کتاب آسمانی بدون تحریف است و این مسأله در آیه نهم سوره حجر آمده است؛ اگر کسی در الهی بودن تمام آیات قرآن شک دارد، یک آیه مثل آیات قرآن بیاورد و دعوت قرآن در تحدی را پاسخ دهد؛ البته هرگز کسی نخواهد توانست چرا که این کتاب زیر و زبرش وحی است و هیچ شکی در آیات آن نیست.

حضرت آیت الله مظاهری با بیان این که بدون ایمان توأمان با عمل صالح، رفتن به بهشت امکان ندارد، اذعان کرد: آیه نود و هفتم سوره نحل که می فرماید «مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِنْ ذَکَرٍ  أَوْ أُنْثَى وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیَاةً طَیِّبَةً وَلَنَجْزِیَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ مَا کَانُوا یَعْمَلُونَ»، شرط رسیدن به حیات طیبه در دنیا و آخرت را ایمان توأمان با عمل صالح معرفی می کند؛ ادعایی که می گوید ایمان منهای عمل سبب رستگاری برای انسان می شود، ادعای باطلی است.

رییس حوزه علمیه اصفهان با بیان این که انسان غیر متقی به طور قطع وارد جهنم می شود، گفت: شرط فلاح و رستگاری تقوا است و این تقوا باید از طریق ارتباط با قرآن و اهل بیت(ع) به دست بیاید؛ خود گرایی و طایفه گرایی یک ادعای باطل است؛ ادعای ورود به بهشت بدون مقید بودن به اعمال صالح، از طرف عقل نیز رد می شود.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: عقل انسان اعتقاد به امور خرافی را رد می کند و آیه نود و چهارم سوره بقره نیز به پشتوانه عقل می آید و امور خرافی که یهودیان و مسیحیان به آن معتقد هستند را رد می کند.

وی با بیان این که همه پیامبران الهی رسیدن به رستگاری را بدون عمل صالح رد می کنند، گفت: هیچ دین حق و پیامبر بر حقی ادعای ورود به بهشت بدون تقید به اعمال صالح را نداشته است و این مسأله یک امر خرافی است.

حضرت آیت الله مظاهری در پایان افزود: امیدوارم این ماه، ماه خوبی باشد و مردم کشور در انتخابات پیروز شوند، از حضرت اباالفضل(ع) درخواست می کنیم که نظر عنایتی بر کشور ما داشته باشند تا انتخابات خوبی داشته باشیم./201/867/ب1

ارسال نظرات