۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۴۹۵۷۴۶
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

جامعه به افراد «خط شکن» نیاز دارد

رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت: امروز جامعه برای حل مشکلات به افراد خط شکن نیاز دارد. با وجود جوانان فارغ التحصیل بدون مهارت، اقتصاد مقاومتی محقق نمی شود.
قرائتی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از دفاع پرس، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در همایش سراسری معاونین، روسا و مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که در قم برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، اظهار داشت: گاهی اوقات می بینیم امکانات هست ولی مدیریت صحیح بر بکارگیری امکانات وجود ندارد.

وی افزود: در اعمال حج، زائر و پول و کعبه و نماز و حافظ قرآن وجود دارد اما این اعمال هیچ یک حکام آل سعود را از فساد دور نمی کند زیرا با مدیریت غلط خود و با پول نفت، اسلحه می خرند و مردم را می کشند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که در کشور وجود دارد این است که جوانان ما با داشتن تحصیلات کافی کمتر از مهارت لازم برخوردارند و تا مهارت نباشد، اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا نمی کند.

وی تصریح کرد: طلاب لازم است حدود 40 مهارت اجتماعی را در کنار درس شان کسب کنند و حتی پزشکان نیز برخی مهارت های مورد نیاز را بدست آورند.

قرائتی ادامه داد: موضوع گنجاندن مهارت برای طلاب در کنار درس های حوزوی را به محضر مقام معظم رهبری عرضه داشته ام و معظم له طی نامه ای به این درخواست پاسخ فرموده اند و این پاسخ جهت فراگیر شدن و اجرا به حوزه های علمیه سراسر کشور ابلاغ شده است.

وی ضرورت ارائه مهارت به سربازان در طول مدت خدمت در نیروهای مسلح و همچنین اعطای امتیازات تشویقی در صورت استفاده از مهارت را مورد اشاره قرار داد و گفت: باید با روحیه تنبلی و ضعف در جامعه مقابله کنیم تا شاهد عزت و ترقی بیش از پیش نظام اسلامی باشیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در بخش دیگری از سخنان خود به حذف موضوع «شهید فهمیده» از کتاب های درسی اشاره کرد و گفت: مایه تعجب است که کسی که امام خمینی (ره) او را رهبر خود خواند، به همین سادگی از کتاب های درسی حذف می شود.

وی یادآور شد: امروز جامعه به افرادی نیاز دارد که «خط شکن» بوده و جوهره وجودی برای خدمت رسانی داشته باشند./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال نظرات