۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۴۹۵۷۵۳
آیت‌الله ایمانی:

امنیت کشور به برکت وجود رهبری و نیروهای نظامی است

آیت الله ایمانی گفت: امنیت این کشور به برکت وجود رهبری و نیروهایی که تحت امر رهبری کار می‌کنند، است.
آيت الله ایمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، آیت‌الله اسد الله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، عصر امروز در همایش ائمه جمعه استان فارس، گفت: انتخابات نماد دموکراسی و آزادی و استقلال رأی مردم است و امروز بهترین شیوه حکومت‌داری با وجود عیب‌ها و نقص‌هایی که دارد، شناخته‌شده است.

وی در ادامه افزود: در میان شیوه‌های گوناگون حکومت‌داری روش انتخابات کمترین آسیب‌ها و بهترین نوع شکل حضور مردم و همان مردم‌سالاری را داراست و بر همین اساس امام راحل از آغاز در بحث انتخابات تأکید داشتند که تمام امور مملکت‌داری به مردم واگذار شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس تصریح کرد: طبعاً امام مستندات شرعی و مستندات وحیانی برای آن داشته‌اند که روش انتخابات را انتخاب و بر این روش ایستادگی کردند.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به مشکلات کشور در دوران دفاع مقدس و مسائلی که در آغاز اتفاق افتاد، گفت: این‌ها که هرکدام یک مملکت را ممکن بود به نابودی بکشاند اما امام دست از اصل انتخابات برنداشتند و انتخابات را به عنوان اصل در تمام کارها مورد نظر قرار دادند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب هم همین راه را دنبال کردند و تا به امروز اجازه ندادند کم و زیادی حاصل شود و مقید بودند که انتخابات به موقع انجام بگیرد.

امام‌جمعه شیراز با بیان اینکه دشمن می‌تواند از انتخابات به عنوان یک ابزار استفاده کند تصریح کرد: ما هم می‌توانیم به‌عنوان یک فرصت از انتخابات بهره‌برداری کنیم، بستگی دارد در این میدان مبارزه چه کسی هوشیارتر باشد و زودتر تصمیم بگیرد.

آیت‌الله ایمانی خاطرنشان کرد: در میدان مبارزه‌ایم و رهبر معظم انقلاب خطر نفوذ را در انتخابات مطرح کردند، نفوذ در انتخابات یعنی فضایی به وجود آوردن، خلل‌هایی را ایجاد کردن و از این خلل و فرج ورود پیدا کردن و ضربه را وارد کردن.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در جمع حکومت‌گران و سیاست‌بازان شاهدیم دو تفکر وجود دارد، یک تفکر این است که ما نظام جمهوری اسلامی داشته باشیم، رهبری هم داشته باشیم، همه‌جا هم بگوییم که ما بر اساس نظر مبارک رهبر معظم انقلاب با حمایت رهبر معظم انقلاب وارد کار شدیم؛ دیدگاه دیگر این است که نظام ولایی یعنی ولی امر تکلیف داشته باشد و مسؤولان آنچه او فرمان می‌دهد به عنوان تکلیف نگاه کند.

وی ادامه داد: این رهنمود دادن و رهنمود گرفتن، فضایی است که ما را می‌برد به سمتی که آخرش لائیک است، تاکنون چند نفر از مسؤولان مطالب رهبر و امام را به‌عنوان تکلیف عمل کرده‌اند؟

امام‌جمعه شیراز گفت: مرحوم علامه طباطبایی که یک عالم آشنای به قرآن بود می‌گوید آنچه در آیات قرآن سیر کردم و دنبال کردم و پی گرفتم در میان گناهان و در میان بدی‌ها و زشتی‌ها بدتر و گناهی سنگین‌تر از تساهل و تسامح و کنار آمدن با دشمنان خدا نیافتم.

وی در پایان تصریح کرد: هر فرد عادی کوچه و بازار ایرانی و غیر ایرانی می‌داند امنیت این کشور به برکت وجود رهبری و نیروهایی که تحت امر رهبری کار می‌کنند است و مردم فهیم این مملکت به وجود آمده و نقشی برای دیگران نیست و نبوده و نخواهد بود./202/919/ب1

ارسال نظرات