۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۴۹۵۸۵۵
آیت الله امامی کاشانی:

وحدت سیاسی در انتخابات حاکم شود/ حل مشکلات کشور نیازمند مدیران و حرکت جهادی است

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه مردم بر محور ولایت فقیه و حفظ موازین شرع وحدت دارند و این وحدت و انسجام باید حفظ شود، تأکید کرد: وحدت مردم در هر شرایطی نباید آسیب ببیند.
آیت الله امامی کاشانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: مسأله انتخابات و تعیین رییس جمهور بسیار مهم است اما مهمتر از آن کشور و جامعه اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه ملت ایران با فداکاری، جانبازی و ایثار خود انقلاب را به اینجا رساندند و این جامعه نباید لطمه بخورد و دچار اضطراب و تزلزل شود، اظهار داشت: بحث ها و مناظره های مختلف در این زمینه صورت گیرد، اما هر کجا که خدا خیر این ملت را خواست باید به همان منتهی شود.

خطیب نماز جمعه تهران توجه به معنویت جامعه را متذکر شد و تصریح کرد: باید از کلمات، حرکات و رفتارهایی که جامعه را دچار تنش می کند، اجتناب شود.

وی گفت: اشخاص مسائل و مباحث خود را پیرامون انتخابات مطرح کنند، اما مراقب باشند افزون بر معنویتی که لازم است در جامعه حاکم باشد، باید اضطراب نباشد و وحدت سیاسی برقرار باشد که وحدت سیاسی بسیار مهم است.

آیت الله امامی کاشانی طرح ها و توطئه های دشمن علیه کشور را یادآور شد و افزود: باید به انسجام و وحدت ملی اهمیت دهیم و توجه داشته باشیم که ما به هر کجا رسیدیم با این مردم، با این وحدت و انسجام رسیدیم و امنیت نیز بر این اساس به وجود آمده است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مردم بر محور ولایت فقیه و حکومت فقه، عقل، عدل، تقوا و حفظ موازین شرع وحدت دارند و باید این وحدت و انسجام حفظ شود، تأکید کرد: این وحدت مردم در هر شرایطی نباید دچار تکان شود و آسیب ببیند.

وی گفت: وحدت به حق مردم و نظام جمهوری اسلامی، شهادت ها و فداکاری ها باز می گردد، این انسجام سیاسی در هر شرایطی باید در استحکام کامل باشد و اگر چنین شد دشمن که به وحدت و انسجام مردم چشم دوخته است و می خواهد عمود این وحدت یعنی ولایت فقیه آسیب ببیند، ناکام می ماند.

آیت الله امامی کاشانی همچنین به افرادی که نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده اند توصیه کرد که به خدا توکل کنند و از خدا بخواهند که اگر موفق شدند با نیت خدمت به مردم، مشکلات اقتصادی کشور را حل کنند  که مشکلات اقتصادی بیماری کشور است و رهبر عزیز انقلاب هم مرتب آن را تکرار می کنند.

وی با بیان اینکه تولید باید با خارج رقابت کند و جلوی واردات در آن جایی که ضرورت نیست گرفته شود، تأکید کرد: حل مشکلات کشور نیازمند مدیران و حرکت جهادی است و فرد محترمی که رأی نیاورد اگر با این نیت یعنی خدمت به مردم و حل مشکلات اقتصادی آمده باشد اجر خود را دارد.

خطیب نماز جمعه تهران در ابتدای خطبه دوم، حادثه جانباختن تعدادی از هموطنانمان را در معدن زغال سنگ استان گلستان بسیار دلخراش توصیف کرد و برای از دست رفتگان غفران الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت کرد./920/پ۲۰۱/ج۱

ارسال نظرات