۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۴۹۶۸۸۵
امام جمعه موقت اصفهان:

لازمه تبعیت از حق، تبعیت از پروردگار است

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با بیان این که هواپرستی سبب کور باطن شدن انسان می شود، گفت: لازمه تبعیت از حق، تبعیت از پروردگار است.
حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی امام جمعه موقت اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی در سخنرانی شب گذشته که در مسجد الغفور خیابان سروش برگزار شد، گفت: تابع دل، نمی تواند تابع خداوند باشد.

وی در ادامه مبحث راه های رسیدن به معرفت الله، افزود: برای رسیدن به مراتب بالای ایمان، نیاز است که معرفتمان به خداوند را بالا ببریم ولی این معرفت افزایی اگر با اموری که تحت عنوان آفات معرفت الله هستند، همراه شود، نتیجه بخش نیست، به همین سبب سعی کردیم در کنار راه های رسیدن به معرفت الله، آفات آن را بیان کنیم تا افراد به آن دچار نشوند.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با اشاره به آیه بیست و سوم سوره جاثیه که می فرماید «أَفَرَأَیْتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلَهَهُ هَوَاهُ  وَ أَضَلَّهُ اللَّهُ عَلَى عِلْمٍ وَ خَتَمَ عَلَى سَمْعِهِ وَ قَلْبِهِ وَ جَعَلَ عَلَى بَصَرِهِ غِشَاوَةً فَمَنْ یَهْدِیهِ مِنْ بَعْدِ اللَّهِ أَفَلا تَذَکَّرُونَ»، بیان کرد: یکی از آفات اصلی کسب معرفت الله، هواپرستی است؛ افرادی که به جای اطاعت از خداوند، از فرمان دلشان اطاعت می کنند، هرگز نمی توانند در مسیر کسب معرفت الله به نتیجه برسند.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: همه محبت ها باید فرع بر محبت به خداوند باشد به همین سبب اگر بتوانیم همه کارهایمان را به خداوند نسبت بدهیم و خواهش های دلمان را کنار بگذاریم، در کسب معرفت الله بسیار پیش خواهیم رفت؛ خواب مقوله ای است که بدن و روح انسان به آن نیاز دارد، عده ای برای تأمین نیازهای مادی خود می خوابند و عده ای برای این که جان تازه ای بگیرند و بتوانند بهتر به خلق خداوند خدمت کنند، می خوابند، که به طور قطع دسته دوم بهره بیشتری از خواب می برند.

وی با اشاره به آیات معروفی که می فرماید «وَ أَمَّا مَنْ خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ وَ نَهَى النَّفْسَ عَنِ الْهَوَى فَإِنَّ الْجَنَّةَ هِیَ الْمَأْوَى»، بیان کرد: انسانی که از ترس مقام خداوند دلش را از هوا و هوس باز می دارد، در آخرت راهی بهشت خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با بیان این که هواپرستی سبب کورباطن شدن انسان می شود، ابراز کرد: تبعیت کردن از حق معلول تبعیت نکردن از هوا و هوس است؛ لازمه تبعیت از حق، تبعیت از پروردگار است.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: حق گو بودن و حق پذیر بودن افراد زمانی مشخص می شود که در تنگنا قرار بگیرند و بیان حق آن ها را متضرر کند وگرنه در شرایط عادی بسیاری از انسان ها زبان به حق می گشایند.

وی در پایان با بیان این که هواپرستی انسان را ریاکار می کند، تبیین کرد: افرادی هستند که به سبب خالص بودن خوابشان عبادت است، ولی عده ای هم هستند که با وجود این که کارهای بسیار بزرگی انجام می دهند، اعمالشان تباه می شود چرا که برای خودنمایی نزد دیگران آن را انجام داده اند./867/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات