۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۴۹۷۲۹۶
حجت الاسلام گرجیان مطرح کرد؛

بصیرت مهم‌ترین ویژگی منتظران واقعی ظهور

استاد حوزه و دانشگاه توجه به شاخص های انتظار سازنده را عامل بازدارنده ای در افتادن به دام های انحراف مهدویت دانست و بر لزوم آگاهی و بصیرت در این موضوع تأکید کرد.
گرجیان

حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی گرجیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به ویژگی های منتظران ظهور عنوان کرد: فردی که منتظر واقعی ظهور است باید در ابتدا معیارهای ارزشی و انسانی الهی را رعایت کند و چنین فردی باید امید به آینده روشن و دوری از یأس را سرلوحه کارهای خود قرار دهد و با تمسک به ایمان و آیات الهی، امید واقعی را در خود تقویت کند.

وی افزود: حفظ بصیرت و آگاهی در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی و دینی در کنار فعالیت برای رسیدن به قله آینده از دیگر موضوعات مهم در این بحث است.

استاد دانشگاه باقرالعلوم(ع) تصریح کرد: مراقبه و یاد دائمی و لطافت روحی و قلبی و نیز دوری از غفلت ها و پیشه کردن صبر از ویژگی های دیگری است که برای منتظران ظهور می توان مورد اشاره قرار داد.

حجت الاسلام والمسلمین گرجیان ادامه داد: تقویت روحیه نیایش، داشتن روحیه جهادی، توسل دائمی به انوار مقدس اهل بیت(ع)، ایثار و فداکاری، تلاش برای حکومت اسلامی و زمینه سازی دولت ظهور نیز از مشخصات منتظران واقعی ظهور است.

وی تلاش برای برون رفت از معضلات اجتماعی را از دیگر ویژگی های منتظران واقعی ظهور دانست و خاطرنشان کرد: آنهایی که شعار انتظار را سر می دهند باید عدالت جو بوده و خود، جامعه و بشریت را از بحران هویت نجات دهند و انتظار مثبت و سازنده را پیشه خود سازد.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: فردی که منتظر ظهور منجی است باید به خودسازی پرداخته و زمینه را برای خودسازی فردی و اجتماعی نیز آماده کند.

حجت الاسلام گرجیان در ادامه ابراز کرد: اگر عنصر بصیرت و آگاهی در جامعه منتظر وجود نداشته باشد ممکن است در دام انحرافات فکری و عقیدتی بیفتد و دچار بحران هویت شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر ویژگی های منتظران واقعی در یک فرد وجود نداشته باشد، آن شخص دچار بحرانهای هویتی و مشکلات متعدد فکری می شود و باید ویژگی های انتظار سازنده در جامعه تبیین شود./872/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات