۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۴۹۹۷۳۵

ائمه جماعات جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی تجلیل شدند

ائمه جماعات جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی از سوی دفتر نمایندگی ولی فقیه در این نهاد مورد تجلیل قرار گرفتند.
تجلیل از ائمه جماعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمدعلی احمدیان، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی امروز در مراسم تجلیل از ائمه جماعات جمعیت هلال احمر استان، اظهار داشت: نقش ائمه جماعات در راستای ترویج و تبلیغ شعائر مذهبی بسیار مؤثر است.

وی با بیان این‌که ترویج فرهنگ نماز در ادارات و نهادهای دولتی با بخشنامه و ابلاغیه های اداری ممکن نیست، افزود: امام جماعت بایستی با تمسک به شیوه‌های نوین و اخلاق‌مدارانه در جذب کارمندان به نماز اول وقت نقش آفرینی کنند، نمی‌توان با دستور اداری فردی را برای اقامه نماز اول وقت وادار کرد.

حجت الاسلام احمدیان با تأکید بر این‌که مدیران و مسؤولان خود باید در صف اول نماز جماعت حضور یابند تا کارکنان نیز نسبت به این مسأله ترغیب شوند، گفت: نماز تکلیفی شرعی و الهی است که نباید شأن و منزلت این عبادت خالصانه با برخی کج‌اندیشی‌ها و اقدامات غیراخلاقی در ادارات تنزل یابد.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان با اشاره به این‌که رسالت اصلی روحانیت آگاهی‌بخشی نسبت به معارف الهی و دعوت همگان به انجام تکالیف شرعی است، افزود: بهترین شیوه تبلیغ آیات و احکام الهی؛ تبلیغ عمل‌گراست، سعی کنید ابتدا خود عامل به گفته‌هایتان باشید تا دیگران جذب سخن شما شوند.

وی خواستار تشویق کارمندانی شد که همواره در نماز جماعت اول وقت در ادارات حضور دارند و افزود: باید چنین افرادی به عنوان الگو به دیگر کارمندان معرفی شوند؛ چرا که مایه نشر فضای معنوی و معرفتی در فضای اداری هستند، ائمه جماعات نیز در اجرای برنامه‌های فرهنگی از وجو چنین افرادی بهره‌مند شوند.

حجت الاسلام احمدیان توسعه فرهنگ نماز در جامعه به ویژه در ادارات دولتی را امری ضروری دانست و افزود: فریضه نماز نقش مهمی در سعادت زندگی فردی و اجتماعی دارد، در این راستا تعامل، همکاری مؤثر و سازنده تمامی ادارت و نهادها، به ویژه ارگان های فرهنگی با ائه جماعات و روحانیان ضروری است.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان تصریح کرد: باید در زمینه ترویج فرهنگ اقامه نماز میان اقشار مختلف جامعه به ویژه نماز اول وقت و جماعت؛ فرهنگ سازی مناسب براساس اصول و قواعد توصیه شده در اسلام صورت گیرد، این رسالت بر عهده شخص یا ارگان خاص نیست، همگان مسؤولیت مهم بر عهده داریم.

گفتنی است، در پایان این مراسم که در دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی برگزار شد از حجج اسلام هادی عبادی، حسنی و یحیی طاهری، ائمه جماعات معاونت‌های امداد و نجات، داوطلبان و ساختمان مرکزی جمعیت هلال احمر تجلیل به عمل آمد./935/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات