۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۵۰۲۵۹۴
آیت الله علما:

مهمترین راز ماه رمضان طهارت باطن و روح انسان است

آیت الله علما با اشاره به مهمترین راز ماه مبارک رمضان گفت: مهمترین راز ماه مبارک رمضان طهارت باطن، جان و روح انسان است که سبب صیقل دادن ضمیر و درون انسان خواهد شد.
آیت الله علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه شامگاه امروز در جلسه اخلاقی در مسجد حاج شهباز خان ابراز داشت: مهمترین راز ماه مبارک رمضان طهارت باطن، جان و روح انسان است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به حدیثی از امام سجاد(ع) گفت: ماه رمضان ماه تصفیه روح و جسم بوده و سبب صیقل دادن ضمیر و درون انسان خواهد شد.

امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: دعا و مناجات در ماه رمضان به انسان قدرت پرواز و حرکت می بخشد و همچنین حقیقت دنیا و آخرت را به انسان می فهماند.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از اسما ماه رمضان طهارت و پاک و پاکیزگی است اظهار داشت: در ماه رمضان تا زمانی که انسان پاکیزه نشود قرب به خداوند پیدا نخواهد کرد و حقیقت دنیا و آخرت را نمی فهمد بنابراین این ماه روح و قلب انسان را از مظهر هرگونه گناه و آلودگی پاک می گرداند.

آیت الله علما تاکید کرد: اگر انسان از طهارت باطنی و روحی و درونی برخوردار شود حقایق را می فهمد، انسان زمانی که طهارت قلب و فکر نداشته باشد معنای خضوع، خشوع و حضور قلب را نمی فهمد بنابراین باید تصفیه باطن داشته باشد تا بتواند به قدرت تشخیص دست یابد.

این مسوول در ادامه با اشاره به اینکه خداوند انسانها را به سوی خود دعوت می کند بیان داشت: کاهلی و تنبلی از سوی انسانها است و گرنه خداوند همواره انسانها را به سمت خود فرا میخواند، اگر طهارت جان و روح پیدا کردیم دنیا برای ما توحید خواهد شد.

آیت الله علما با اشاره به خطبه ای از رسول خدا(ص) ابراز داشت: خداوند مردم را به مهمانی و ضیافت دعوت کرده این مهمانی تقرب الی الله و بندگی، مناجات سحر و دعاهای افطار است.

وی با اشاره به اینکه روح روزه بسیار با اهمیت است گفت: حضرت علی(ع) می فرماید در ماه رمضان باید قلب و روح را از غیر خدا تهی کنیم تا بتوانیم به مقام قرب دست یابیم.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه رسول اکرم(ص) شب قدر به مناجات، دعا و شب زنده داری می پرداخت گفت: شب زنده داری، اعتکاف، حضور قلب در نماز عید سعید فطر، دعاهای ماه مبارک و غسل های شب همگی سبب طهارت باطن انسان خواهد شد و سبب می شود که انسان باطن عالم و حقیقت وجود خود را درک کند./۸۵۷/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات