۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۵۰۲۹۶۹
حجت الاسلام والمسلمین کازرونی:

انسان متفکر به بصیرت می رسد

سخنران حرم رضوی گفت: وقتی انسان فکر می کند به بصیرت هم می رسد و بصیرت به این معنا است که حقایق و وقایع این عالم را می توان دید و در این مسیر با بصیرت گمگشتگی نیست.
حجت الاسلام کازرونی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین کازرونی، سخنران حرم رضوی امروز14  خرداد درحرم رضوی با اشاره به آیات سوره اعراف، گفت: این آیات نشان می دهد که این جهان و هستی همانند یک جاده هستند.   

وی با بیان اینکه در این جاده علامت ها و نشانه های بسیاری برای نمایش خطرات وجود دارد، افزود: به همین دلیل انسان وقتی در این جاده حرکت می کند باید مراقب حرکات خودش باشد.  

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: در واقع دنیا هم شبیه همین جاده است و انسان در این مسیر پر از خطر و مشکلات باید هشیار و مواظب باشد و وقتی به هشدارها در این مسیر رسید به آنها دقت کند.  

وی با بیان اینکه قرآن مسیر حرکت انسان را مشخص می کند، اظهار کرد: نشانه های این راه در درون انسان است که از آن جمله می توان به اهل گذشت بودن و امر به معروف اشاره کرد.   

سخنران حرم رضوی در ادامه با بیان اینکه در زمان هایی که شیطان قصد وسوسه دارد انسان باید به خدا پناه ببرد، تصریح کرد: کسانی که اهل تقوا هستند در زمان حمله شیطان به خدا پناه می برند چرا که خداوند شنوا و علیم است.

این سخنران حرم رضوی افزود: خداوند در این مسیر انسان ها را به تفکر دعوت می کند چرا که وقتی انسان فکر می کند به بصیرت هم می رسد و بصیرت به این معنا است که حقایق و وقایع این عالم را می توان دید و در این مسیر با بصیرت گمگشتگی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین کازرونی درادامه با اشاره به ویژگی های انسان های بصیر گفت: افراد بصیر شک نمی کنند و از طرفی آنان روی نیستی سرمایه گذاری ندارند و عمرشان را بیهوده تلف نمی کنند.

وی درادامه با بیان اینکه بسیاری از افراد هستند که حتی با دیدن نشانه ها اهل تکبرند، تصریح کرد: آنها هر نشانه ای را که می بینند ایمان نمی آورند و با وجود اینکه راه درست را می بینند اما راه نادرست را انتخاب می کنند.

این سخنران حرم رضوی اظهارکرد: دنیا هم دارای نشانه ها و مسیرهای درست و نادرست است و پرکردن دل از محبت سنگین به دنیا نادرست است و نباید دل را از محبت دنیا پر کرد و در عین حال باید دنیا را دوست داشته باشید./۲۰۲/۹۳۴/ب۱

ارسال نظرات