۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۵۰۴۵۶۳
آیت‌الله صدیقی:

انسان مومن هرگز مال حرام را نمی‌پذیرد

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انسان مومن هرگز مال حرام را نمی‌پذیرد، گفت: مسلمانان باید از نظر مادی به یکدیگر کمک کنند تا مبادا دشمن به واسطه پول مسلمانی را گمراه کند.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، یکشنبه شب در مراسمی که به مناسبت میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) که به همت هیات رزمندگان غرب تهران در مهدیه امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد، گفت: وجود مبارک امام حسن مجتبی(ع) یک چهره قرآنی است.

وی افزود: برخی از آیات الهی در برجستگی شخصیت امام حسن مجتبی(ع) ما را مکلف می‌کند که زیر خیمه این بزرگوار پناهنده شویم.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به اینکه سوره هل‌اتی در منزلت پنج تن آل عبا نازل شده است، بیان داشت: در این سوره توجه به گرسنگان و سیر کردن آنان بسیار توصیه می‌شود. ماه رمضان بهترین فرصت برای اطعام گرسنگان است اگر کسی در این ماه به گرسنه‌ای طعام دهد گویی یک برده از فرزندان حضرت اسماعیل(ع) را آزاد کرده است.

امام جمعه موقت تهران با تاکید براینکه خداوند کریم و بسیار بخشنده است، ابراز کرد: امام رضا(ع) با اشاره به فلسفه روزه فرمودند: خداوند روزه را واجب کرد تا مرفهین جامعه بتوانند حال گرسنگان را درک کنند؛ تهیه اطعام برای فقرا تاسی به سنت اهل بیت(ع) است.

وی با بیان اینکه انسان برده احسان است، گفت: با احسان می‌شود قلبها را تسخیر کرد. در این انتخابات پول بسیار کار کرد، انسان مومن هرگز مال حرام را نمی‌پذیرد.

آیت‌الله صدیقی با تاکید براینکه هیچ انسانی حق ندارد مانع خیر و احسان دیگری شود، عنوان کرد: چنین انسان‌های بی خیری اگر به مقامی برسند انسانهای پستی خواهند بود. مسلمانان باید از نظر مادی به یکدیگر کمک کنند تا مبادا دشمن به واسطه پول مسلمانی را گمراه کند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امام حسن مجتبی(ع) کریم اهل بیت(ع) هستند، اظهار داشت: درب خانه حضرت نه تنها برای دوستان بلکه برای معاندان نیز باز بود تا از این طریق نیاز آنان مرتفع شود. امام حسن مجتبی(ع) در طول دوران حیات مبارکشان همه هم و غم خود را برای جذب مسلمانان به دین اسلام حقیقی قرار داده بودند بنابراین امروز همه وظیفه دارند که مردم را در لوای پرچم انقلاب حفظ کنند.

وی ادامه داد: امام حسن مجتبی(ع) عابد روزگار خویش بودند. اگر کسی دوست دارد خدا را بندگی کند نیاز به پاکی و طهارت دارد، اشک در محضر الهی ناپاکی‌ها را از قلب می‌زداید./۲۰۲/۸۱۳/ب۱

ارسال نظرات