۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۵۰۶۴۲۹
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین:

مبنای الگوی سبک زندگی آموزه‌های دینی و توحیدی است

حجت الاسلام نظری با اشاره به مکتب توحیدی به عنوان زیربنا و مبنای کار، گفت: آن جامعه ای که مکتب توحید را مبنای کار خود قرار می‌دهد و به دنبال توحید حرکت می کند همه خیراتی را که بر تمدن سازی متوقف است به دست خواهد آورد.
حجت الاسلام عباس نظری

حجت الاسلام عباس نظری، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به سبک زندگی اسلامی، گفت: سبک زندگی تابع تفسیر ما از زندگی است به این معنا که هر هدفی که ما برای زندگی معین می کنیم به طور طبیعی متناسب با خود دارای یک الگوی سبک زندگی است.

وی در ادامه با اشاره به الگوی زندگی دنیوی، افزود: در زندگی دنیوی انسان بر اساس عقل و تفکر رفتار می‌کند زندگی دنیوی بر اساس حکمت خداوند متعال صورت گرفته و همه بر این اصل واقف هستیم که خداوند امری را بی‌هدف تحقق نمی‌بخشد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین در ادامه با بیان اینکه بر اساس ایمان سبک زندگی انتخاب خواهد شد، اظهار کرد: مسئله ایمان بسیار مهم است ایمان به یک اصل یا ایمان به یک محور اعتقادی باید وجود داشته باشد چون مطابق ایمان الگوی سبک زندگی ترسیم شده و انتخاب می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به فضایل سبک زندگی، ابراز کرد: رعایت حلال و حرام، ایمان و تقوا، رعایت محرمات، تقرب به خداوند متعال و از همه مهم‌تر خشنودی و رضایت خداوند از گفتار و کردار انسان در زندگی از جمله فضایل سبک زندگی اسلامی است.

حجت الاسلام نظری در ادامه با اشاره به شاخصه و الگوی سبک زندگی غربی، تاکید کرد: سبک زندگی غربی انسان محور است و او را جایگزین خداوند متعال دانسته و صاحب قدرت می‌داند در تمدن و فرهنگ سبک زندگی غربی تمایل به تجملات و اسراف گرایی بسیار شدید بوده و افراد به تجرد و دور شدن از خانواده گرایش زیادی دارند.

وی در ادامه با اشاره به مکتب توحیدی به عنوان زیربنا و مبنای کار، اظهار کرد: آن جامعه ای که مکتب توحید را مبنای کار خود قرار می‌دهد و به دنبال توحید حرکت می کند همه خیراتی را که بر تمدن سازی متوقف است به دست خواهد آورد، یک تمدن عمیق و ریشه دار خواهد ساخت و فکر و فرهنگ خود را دنیا گسترش می‌دهد.

حجت الاسلام نظری در ادامه با بیان اینکه کشاندن جامعه به بی ایمانی از توطئه هاب دشمن است، تصریح کرد: امروز کشاندن جامعه به سوی بی‌ایمانی یکی از همان توطئه‌هایی است که دشمنان تمدن سازی اسلامی به دنبال آن بوده و با شدت هم آن را دنبال می‌کنند، امروز در محیط‌های روشنفکری کسانی هستند که با شکل‌های گوناگون قصد دارند ما را از شعارهای مکتبی دور کنند.

وی در پایان گفت: جامعه بدون آرمان، بدون مکتب و بدون ایمان ممکن است به ثروت برسد اما آن هنگام که به ثروت و قدرت برسد تبدیل به یک حیوان سیر و قدرتمند می شود و ارزش حیوان گرسنه از حیوان سیر هم بیشتر است، از این رو اسلام طرفدار انسانی است که هم برخوردار و قدرتمند باشد و هم شاکر و بنده خداوند متعال باشد./873/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات