۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۵۰۶۶۳۹
امام جمعه موقت اصفهان:

انکار قیامت یکی از موانع کسب معرفت الله است

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی گفت: یکی از عواملی که سبب ایجاد مانع بین انسان و عالم غیب و معنویات می شود، تکذیب کردن حقایق است؛ یکی از حقایق بی بدلیلی که اثر بسیار زیادی برای کنترل رفتار انسان دارد وقوع روز قیامت است.
میردامادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی در سخنرانی بعد از ظهر امروز که در مسجد الغفور خیابان سروش برگزار شد، گفت: فراموش کردن قیامت عامل اصلی ناهنجاری های اخلاقی است.

وی در ادامه موانع کسب معرفت الله افزود: یکی از عواملی که سبب ایجاد مانع بین انسان و عالم غیب و معنویات می شود، تکذیب کردن حقایق است؛ یکی از حقایق بی بدلیلی که اثر بسیار زیادی برای کنترل رفتار انسان دارد وقوع روز قیامت است.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با اشاره به آیات یازدهم تا چهاردهم سوره مطففین که می فرماید«الَّذِینَ یُکَذِّبُونَ بِیَوْمِ الدِّینِ وَمَا یُکَذِّبُ بِهِ إِلا کُلُّ مُعْتَدٍ أَثِیمٍ إِذَا تُتْلَى عَلَیْهِ آیَاتُنَا قَالَ أَسَاطِیرُ الأوَّلِینَ کَلا بَلْ رَانَ عَلَى قُلُوبِهِمْ مَا کَانُوا یَکْسِبُونَ»، اظهار کرد: انسان در طول زندگی اش با شبهات مختلفی در زمینه معرفتی روبرو می شود که اگر این شبهات علمی باشد یا تحقیق و ممارست قابل حل است ولی اگر این شبهه از حالت علمی به انکار قلبی و عملی برسد قابل تعمیم نیست.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: برخی وقوع قیامت را با بهانه های واهی رد می کنند و رفتارشان را بر اساس خواسته شیطان و نفسشان تنظیم می کنند ولی قرآن به این بهانه ها به صراحت و عقلانی پاسخ داده است.

استاد اخلاق حوزه علمیه در پاسخ به افرادی که می گویند جمع شدن استخوان های انسان هایی که هزاران سال از مرگ آن ها می گذرد ممکن نیست، از آیات انتهایی سوره یاسین استفاده کرد و اظهار داشت: خداوند انسان را از خاک آفریده است و وقوع قیامت و زنده شدن مردگان تنها اتفاقاتی است که انسان در گذشته با تفاوت های جزئی آن را تجربه کرده است.

وی در پایان با بیان این که تمام فسادهای اخلاقی نتیجه فراموش کردن قیامت است، تشریح کرد: فراموش کردن قیامت عامل اصلی بروز فسادها و ناهنجاری های اخلاقی است؛ مهم ترین اثری که فراموش کردن قیامت روی انسان می گذارد نفی دین از زندگی است؛ نفی شدن دین از زندگی سبب می شود انسان به نزدیک ترین افراد در زندگی اش رحم نکند؛ خوردن ارث خواهر توسط برادر یا برعکس و فرستادن پدر و مادری که یک عمر زحمت انسان را کشیده اند به خانه سالمندان، از نمایه های بی دینی است./۲۰۲/۸۶۷/ب۱

ارسال نظرات