۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۵۰۶۹۸۱
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران قزوین:

روز قدس روز احساس مسؤولیت نسبت به جهان اسلام و انسانیت است

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران قزوین گفت: احساس مسؤولیت نسبت به جهان اسلام و جهان انسانیت از پیامهای راهپیمایی روز قدس است.
روز قدس

حجت الاسلام رضا کاظم لو، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین درباره اهمیت حضور در راهپیمایی روز قدس، گفت: روز قدس از جهات مختلف دارای اهمیت است، از جمله اینکه مسجد الاقصی قبله گاه نخست مسلمانان و محل عروج پیامبر اکرم(ص) بوده، همچنین این روز از یادگارهای امام خمینی(ره) است و ما موظف هستیم از این یادگاری دفاع کرده و در حفظ آن بکوشیم.

وی سپس با اشاره به پیام های حضور در راهپیمایی روز قدس، ابراز داشت: احساس مسؤولیت نسبت به جهان اسلام و جهان انسانیت از پیام های راهپیمایی روز قدس است، حضور فعال در این روز به این معنا است که طبق حدیث معروف ما در مقابل ظلم به یک انسان، هر چند مسلمان هم نباشد وظیفه مند هستیم.

حجت الاسلام کاظم لو ادامه داد: امیرمؤمنان(ع) در ماه رمضان سفارش کردند که کمک و مدافع مظلومان و مبارز علیه ظالم باشید در هر کجا که بود، با توجه به این نکته دفاع از مظلومیت و مقابله با ظلم حد و مرز ندارد، راهپیمایی علیه ظلم نیز بر همین مبنا است و منحصر در جمهوری اسلامی ایران نیز نیست و این راهپیمایی علیه تمام ظالمان است.

وی با بیان تأثیرات و پیامهای برپایی و حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس، خاطرنشان کرد: ما مکلف هستیم از مظلوم دفاع کنیم و این امر ثابت شده که حرکت یک مجموعه و مسلمانان در روحیه گرفتن مظلومان و فلسطینی‌ها و همچنین در شجاعت، ابراز عقاید و مقاومت در برابر ظلم تأثیرگذار است، همچنین دشمنان نیز آگاه می‌شوند که این همراهی وجود دارد و ما قائل به این هستیم که گرفتن حق فلسطینی‌ها مانند گرفتن حق خود ما است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران قزوین درباره حضور مردم در راهپیمایی روز قدس عنوان کرد: با توجه به زمان و یاوه گویی‌های داعش و حامیان داعش مانند آمریکا، امیدواریم مردم ما مانند همیشه به تمام جوامع این درس را بدهند که هرگز از ارزشها کنار نکشیده و در مقابل ظالم سر تسلیم فرود نمی‌آورند.

وی در پایان گفت: حوزه علمیه خواهران و علما همچون سالهای گذشته از تمام افراد متدین و کسانی که روحیه آزادگی دارند با نیت تقرب به خدا، یک عبادت و حمایت از مظلوم  هر جا که هست، دعوت می‌کنند که در راهپیمایی روز قدس حضور یابند، حوزه علمیه خواهران نیز به تمام معنا در راهپیمایی روز جمعه حضور خواهد یافت./955/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات