۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۵۰۹۰۵۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد؛

ضرورت ساماندهی انجمن‌های خیران در خراسان شمالی

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر ساماندهی انجمن‌های خیران در خراسان شمالی، گفت: کثرت انجمن‌های خیریه سبب موازی کاری شده؛ به همین دلیل لازم است کمک‌های خیران بر اساس اولویت‌بندی، ساماندهی شود.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد امروز در دیدار با مدیرعامل و مسؤولان انجمن سرطانی عطوفت خراسان شمالی با تأکید بر ضرورت توجه بیشتر به پیشگیری از سرطان، اظهار کرد: شناخت درد نیمی از درمان است به همین دلیل باید توجه خود را به سمت علت‌ها و ریشه‌ها ببریم و کاری کنیم که این بیماری تکثیر نشده و از شیوع آن پیشگیری کنیم؛ زیرا پیشگیری از درمان بهتر است.

وی با اشاره به لزوم افزایش آگاهی عمومی از موارد سرطان‌زا و فرهنگ‌سازی در این زمینه، اضافه کرد: توصیه می‌شود بخشی از کار انجمن عطوفت آگاهی بخشی عمومی و اطلاع‌رسانی به مردم درباره علل و عوامل سرطان و پیشگیری از این بیماری باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: اگر این موضوع به‌ عنوان فرهنگ عمومی جا بیفتد، هشدارها و هدایت‌ها مکمل یکدیگر خواهند شد و منجر به کاهش این بیماری در جامعه ما می‌شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی افزود: اطلاع‌رسانی و افزایش بصیرت مردم نسبت به عوامل بیماری سرطان یکی از نیازهای اساسی حوزه سلامت جامعه ما است.

وی در ادامه با تأکید بر ساماندهی انجمن‌های خیران در استان، اظهار کرد: کثرت انجمن‌های خیریه سبب شده تا موازی کاری زیاد شود که در این راستا لازم است مجمع کلان خیران در استان تشکیل شده و کمک‌های خیران بر اساس اولویت‌بندی ساماندهی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: باید برای خیران حوزه کاری تعریف شود و در این زمینه کارهای زیربنایی صورت گیرد تا برای آینده استان آثار خوبی به همراه داشته باشد.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی در ادامه گفت: باید در جامعه دینی ما فرهنگ حمایت از مریض و بیمار نهادینه شود؛ در حالی‌ که این مهم هنوز تشریفاتی است؛ زیرا عیادت تنها به معنای دیدن بیمار نیست بلکه باید کاری کنیم که به مریض امید دهیم و مشکلات و گرفتاری‌های او را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه بر اساس آموزه‌های اسلامی کسی که به عیادت مریض می‌رود گویی به ملاقات خداوند رفته است، تصریح کرد: عیادت و کمک به مریض در رأس همه کارهای خیر بوده و نوعی معامله با خداوند محسوب می‌شود./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات