۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۵۰۹۱۸۸
استاد دانشگاه امام صادق:

جنایات شنیع داعش تنها گوشه‌ای از زشتی‌ها و پلیدی‌های سلفی‌ است

حجت الاسلام کاشانی با اشاره به هشتم شوال سالگرد تخریب قبور ائمه بقیع(ع)، گفت:جنایات شنیع داعش، تنها گوشه‌ای از زشتی‌ها و پلیدی‌های سلفی‌ است.
تصاویری از بارگاه حرم ائمه بقیع قبل از تخریب توسط آل سعود

حجت الاسلام حامد کاشانی، استاد حوزه علمیه امام خمینی(ره) و دانشگاه امام صادق(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در سالروز تخریب قبور ائمه بقیع(ع)، گفت: اعمال زشتی که امروز از داعش شاهد هستیم، تنها گوشه‌ای از زشتی‌ها و پلیدی‌های آنان است و در عین حال مدعی دین‌داری و جهاد هستند؛ ابو هریره در صحیح مسلم، از پیامبر(ص) روایت کرده که هر گاه قبری دیدید باید آن را صاف کنید و اگر این کار را انجام ندهید، بت پرست و کافر هستید.

استاد حوزه علمیه امام خمینی(ره) در ادامه افزود: اتفاقاً آنها این کار را از قبرهایی شروع می‌کنند که توجه و اقبال مسلمانان را جلب کرده‌اند.

وی ابراز داشت: این افراد نخست سراغ قبور ائمه(ع) و زیارتگاه‌ها می‌روند زیرا بر مبنای تفکرات تحریف شده خود آنجا را مرکز شرک می‌دانند و حتی حاضرند با این تفکر به تعبیری از رواج شرک جلوگیری کنند و به قول خودشان از این راه دین توحید و خدا را یاری کنند.

استاد دانشگاه امام صادق(ع) افزود: به همین علت این گروه‌ها در حدود سال 1220 هنگامی که به مدینه رسیدند، همه جا را خراب کردند و در پی آن با مخالفت و جنجال مردم روبرو شدند. گفتنی است مکه و مدینه چندین بار به دست آنها افتاد ولی باز پس گرفتند. در سال ۱۳۴۴ که احساس امنیت کردند شاخه نظامی آنها به نام اخوان که در وحشی‌گری مانند داعش تندرو بود، قبرستان بقیع و حتی موضع قبور را نابود کردند. در پی این اقدام شنیع، برخی علمای شیعه تلاش کردند که حداقل موضع قبرها باقی بماند. گروه اخوان در نهایت بعد از چند سال، توسط دولت عربستان سرکوب و کشته شدند.

وی اظهار داشت: اعمال زشت این گروه‌ها به همین جا ختم نشد و در مراحل بعدی به سراغ قبر پیامبر(ص) رفتند با وجود اینکه چند بار قبل از آن شکست خورده بودند، این بار نیز ترسیدند که نتوانند مقاومت کنند، بنابراین برخلاف عقیده خود تقیه کردند و از تخریب قبر رسول خدا منصرف شدند.

حجت الاسلام کاشانی عنوان کرد: اخیراً نویسنده کتاب عمارت مسجد رسول الله، برخلاف ادعایشان بیانیه داده بود که وقتی بنای قبور شرک است، نماز خواندن در بتکده هم درست نیست. راهش این است که فعلا نماز نخوانید یا بتکده را از بین ببرید، همان‌طور که سلف صالح در نخستین فرصت بقیع را خراب کرد؛ بعد در انکاریه می‌گوید من نمی‌گویم همین الان خراب کنید، هر وقت مصلحت بود این کار را انجام دهید، زیرا بین مسلمانان فتنه ایجاد می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خدا می‌داند که اینها دست از کارهای خود برنمی‌دارند و اگر دستشان به حرم حضرت زینب(س) می‌رسید، از شدت رذالت همان کاری را می‌کردند که با حجر انجام دادند./966/۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات