۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۵۱۰۱۰۰
مدیر حوزه علمیه استان بوشهر:

حاملان قرآن پرچم داران اسلام هستند

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: حاملان قرآن پرچم دار اسلام شناخته شده اند و حرکت در مسیر قرآن می تواند موفقیت هایی برای اسلام و حوزه در پی داشته باشد.
حجت الاسلام خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری صبح امروز در مراسم افتتاحیه دوره روخوانی و روان خوانی و تربیت مربی قرآنی در مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان بر لزوم فعالیت بیشتر حوزه علمیه در زمینه های قرآنی تاکید کرد و گفت: با وجود کارهایی که زمینه قرآنی در حوزه های علمیه انجام شده اما تاکنون به جایگاه قابل توجهی نرسیده ایم.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه پرداختن به علوم و مباحث قرآنی در حوزه های علمیه نسبت به گذشته بهتر شده است اظهار داشت: با این وجود هنوز تا نقطه مطلوب فاصله است و یک همت و جهاد می طلبد که حوزه های علمیه قرآنی تر شوند.

وی لازمه شروع و ورود به قرآن را قرائت صحیح آن عنوان کرد و ابراز داشت: شاسته نیست طلبه ای که سال هاست در حوزه علمیه تحصیل می کند اما  نتواند قرآن را به طور صحیح بخواند.

حجت الاسلام خدری افزود: در حال حاضر در مدارس آموزش و پرورش از سال اول دبستان تا مقاطع متوسطه درس قرآن وجود دارد اما دانش آموز آن را یاد نمی گیرد و وقتی هم وارد حوزه های علمیه شد هم قرآن را یاد نگرفته است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر خطاب به طلاب شرکت کننده در دوره قرآن گفت: باید بتوانید در حوزه علمیه کار قرآنی را رونق دهید و هرجا که طلبه ای در نزدیکی شما ضعفی در مباحث قرآنی دارد با تلاش خود قرآن را به وی بیاموزید.

وی افزود: اگر به دنبال معنای آتش به اختیار هستید یکی از معنای آن همین است که خود در امر فراگیری قرآن کوشش کنید و آن را به دیگران یاد دهید و منتظر حوزه علمیه نباشید؛ حاملان قرآن به حامل رایت اسلام و پرچم دار اسلام شناخته شده اند و این کار شما می تواند موفقیت هایی برای اسلام و حوزه را در پی داشته باشد.

حجت الاسلام خدری بیان داشت: در حال حاضر ظرفیت های خوبی در حوزه علمیه استان بوشهر وجود دارد و مسابقات و دوره هایی که تا کنون برگزار شده امید بخش بوده است؛ باید جهادی کار کرد و هر کسی در هر جایگاهی که قرار دارد به صورت جهادی کار خود را انجام دهد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر به تهاجم فرهنگی و جنگ نرم استکبار علیه اسلام اشاره کرد و گفت: استکبار با استفاده از تهاجم فرهنگی و جنگ نرم همه سلاح های خود را علیه اسلام بکار گرفته تا به آن ضربه بزند و این کار و وظیفه ما را سنگین تر می کند./203/833/ب1

ارسال نظرات