۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۵۱۰۹۸۰
امام جمعه جیرفت:

عفاف و حجاب یکی از مصادیق شعائر الهی است

حجت الاسلام کرمی پور گفت: عفاف و حجاب یکی از مصادیق شعائر الهی است و دنیای استکبار در تلاش است تا ارزش های جامعه اسلامی را تضعیف کند؛ از این رو واجب است با حفظ عفاف و حجاب اجازه نفوذ به دشمن را ندهیم.
حجاب و عفاف

حجت الاسلام رضا کرمی پور امام جمعه جیرفت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با اشاره به روز حجاب و عفاف، اظهار کرد: 20 آیه در قرآن کریم به بحث عفاف و حجاب اشاره کرده، بنابراین عفاف و حجاب یکی از مصادیق شعائر الهی است و دین اسلام نیز درباره آن تأکید زیادی کرده است.

وی با بیان اینکه عفاف و حجاب اثرات زیادی در زندگی دارد، افزود: رعایت حجاب و عفاف در استحکام نهاد خانواده نقش بسزایی دارد و سبب ایجاد آرامش روانی و درونی است و حجاب به لحاظ اخلاقی نیز تأثیرات زیادی در فرد و اجتماع بر جا می گذارد.

حجت الاسلام کرمی پور ادامه داد: هدف دشمن از جنگ نرم بی تفاوت کردن مردم نسبت به ارزش های دینی و آلوده کردن جامعه است و امروز باید با نگاه فرهنگی به مقوله عفاف و حجاب وارد شد.

وی تصریح کرد: رعایت حجاب و عفاف بر هر فرد مسلمان واجب است و حجاب را نباید تنها مختص بانوان دانست؛ بلکه آقایان نیز باید به این امر توجه داشته باشند، بنابراین حجب و حیا در آداب و آموزه های دینی مسلمانان ریشه دارد.

امام جمعه جیرفت خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه مانع افزایش ناهنجاری های اجتماعی می شود و امروز دشمن با هجمه های ناجوانمردانه خود جوانان و خانواده های ما را نشانه گرفته که باید به طور جدی مقابله کنیم.

حجت الاسلام کرمی پور یادآور شد: امروزه دشمن برای گسترش بد حجابی و پوشش نامناسب اسلامی اهدافی را دنبال می کند تا ارزش های اسلامی را در جامعه اسلامی کمرنگ کند؛ از این رو  باید برای مقابله با جنگ فرهنگی دشمنان گام های موثری برداشته شود./302/9709/ب1

ارسال نظرات