۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۵۱۱۵۳۴
روحانی اهل تسنن لبنان:

اعدام ۴ شهروند در عربستان یک جنایت جنگی به شمار می‌آید

عضو تجمع علمای مسلمان لبنان اعدام ۴ فعال در عربستان را جنایت جنگی توصیف کرد.
شیخ صهیب حبلی

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ صهیب حبلی عضو تجمع علمای مسلمان لبنان در گفت وگو با شبکه ماهواره ای ثقلین، آزادی موصل را یک دستاورد ملی توصیف کرد و گفت: اگر همبستگی و یکپارچگی شیعه و سنی و سایر قومیت های عراق نبود و ارتش و بسیج مردمی شهید تقدیم نمی کردند این دستاورد به هیچ وجه محقق نمی شد.

وی درباره اهمیت آزادی موصل اظهار داشت: این دستاورد با دستاوردهای میدانی ارتش سوریه و مقاومت در این کشور همزمان شده و ارتش عراق و سوریه در مرزهای مشترک با تروریسم به مبارزه می پردازند.

این روحانی اهل تسنن تأکید کرد که دو ارتش عراق و سوریه به همراه مقاومت در حال جنگ یکپارچه علیه تروریسم هستند و این مساله خشم و عصبانیت آمریکا و رژیم صهیونیستی را به همراه داشته است.

شیخ حبلی تصمیم ریشه کن کردن تروریسم را قطعی عنوان کرد و افزود: در این راستا عملیات نظامی ارتش لبنان در عرسال انجام می گیرد که طی آن چندین تن از سرکردگان تروریست ها بازداشت شدند و بر این اساس می توان گفت که گروه های تروریستی رو به زوال هستند.

وی سرکوب شیعیان در بحرین و عربستان را محکوم کرد و خاطرنشان ساخت: جنایت آل سعود در منطقه سیهات عربستان و اعدام 4 تن از جوانان این کشور یک جنایت جنگی به شمار می آید. نیروهای آل خلیفه در بحرین نیز با همراهی نیروهای آل سعود و پوشش آمریکا به سرکوب شهروندان و کشتار آنان می پردازند.

رییس جمعیت الفت با تقدیر از عملیات شهادت طلبانه جوانان فلسطینی در مسجد الاقصی تصریح کرد: این عملیات پاسخی به جنایت های دشمن صهیونیستی است که به مقدسات و حرمت ها تجاوز کرده و شهرک نشینان با حمایت پلیس صهیونیستی به تجاوز روزانه علیه مسجد الاقصی مشغول هستند.

وی با اشاره به اینکه جنایت صهیونیست ها تجاوز آشکار به مسلمانان و اعراب به شمار می آید، از سکوت کشورهای عربی و اسلامی در این زمینه به شدت انتقاد کرد.

شیخ حبلی با اشاره به سالروز پیروزی مقاومت اسلامی در جنگ 33 روزه گفت: مقاومت به گزینه استراتژیک ملت های منطقه مبدل شده و هیچ کس نمی تواند این قدرت که یک معادله سختی به شمار می آید را شکست دهد. این مساله به فضل خون و جانفشانی های نیروهای مقاومت اسلامی صورت می گیرد که همچنان به دفاع از سرزمین پرداخته و شهید تقدیم می کند./980/ب902/د

ارسال نظرات