۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۵۱۵۷۷۰
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان:

شورای هماهنگی نهادی انقلابی و مستقل از دولت‌ها است

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با تأکید بر استقلال شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از دولت‌ها و اتخاذ مواضع انقلابی در عرصه‌های مختلف، گفت: حفظ استقلال و وامدار نشدن به هیچ گروه و جناح سیاسی و پای کار آوردن تمام ظرفیت‌های موجود برای بزرگداشت ایام الله و مراسمات از سیاست‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.
جعفر عسکری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، جعفر عسکری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یک نهاد ولایی تحت نظر رهبری است که در سال 59 به فرمان امام خمینی تأسیس شده است، گفت: وظیفه این نهاد برنامه ریزی، نظارت و اجرای برنامه‌های انقلابی و ملی و مذهبی است که تا کنون این شورا در انجام وظایف خود سربلند بوده است.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی وامدار هیچ جناحی نیست

وی در ادامه افزود: از سال 79 که این نهاد در اصفهان آغاز به کار کرده است به لطف خدا سعی کرده‌ایم بر اساس آموزه‌هایمان و سیاست‌گذاری های موجود گام‌های مستحکم و دقیقی را برداریم، حفظ استقلال و وامدار نشدن به هیچ گروه و جناح سیاسی و پای کار آوردن تمام ظرفیت‌های موجود برای بزرگداشت ایام الله و مراسمات از سیاست‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است که در اصفهان به خوبی به این اهداف رسیده‌ایم.

عسکری سیاست‌گذاری‌های صحیح و دقیق و همکاری رسانه‌ها و مردم را موجب خلق حماسه‌های بزرگ در اصفهان دانست و تصریح کرد: مردم در عرصه‌های مختلف نقش آفرینی بسیار خوبی کرده‌اند و همیشه در ابتدای انقلاب اسلامی اصفهان می درخشیده است و این موضوع نتیجه همکاری و همدلی همه نهادها و دستگاه‌ها و اشخاص در سطح استان اصفهان بوده است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان، با اشاره به نقش تبلیغ در اثرگذاری به روی جامعه، اظهار کرد: قلم چیزی است که خداوند به آن قسم خورده است و قطعا کسانی که با قلم خود شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان را یاری کرده‌اند در دستیابی این نهاد به موفقیت‌های بسیار نقش آفرینی داشته‌اند.

وی با اشاره به گسترش امکانات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، عنوان کرد: امروزه جوانان و مردم انتظار دارند شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از امکانات به روز و ابزارهای مناسب استفاده کنند، باید بتوانیم  هم زیر ساخت‌های لازم را فراهم کنیم هم اینکه در حوزه نرم افزاری اقدامات لازم را انجام دهیم، امروزه انتظارات بسیاری با توجه به اهمیت مراسم‌ها از دانشگاه‌ها برای برگزاری هرچه بهتر و بانشاط‌تر مراسمات ملی و مذهبی می‌رود.

رسانه‌ها مدافع شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی باشند

عسکری آشنایی با سبک زندگی اسلامی و در پیش گرفتن مسائل مهمی نظیر اقتصاد مقاومتی را از رویکردهای مهم مراسمات ملی و مذهبی برشمرد که لازم است مسؤولان مربوطه نسبت به آن توجه داشته باشند و خاطرنشن کرد: رسانه‌ها همکاری و هم سویی خوبی با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی داشته‌اند و همواره یار و یاور شورا بوده‌اند، انتظار ما از رسانه‌ها این است که هرکجا که لازم است از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دفاع کنند و خود را عضوی از شورا بدانند.

وی با اشاره برخورداری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از حداقل امکانات موجود و تلاش برای رسیدن به بهترین نتیجه‌ها، تصریح کرد: برخی مدیران شهرستانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فی سبیل الله کار می‌کنند و برای فعالیت‌های خود مبلغی دریافت نمی‌کنند، این موضوع نمونه بارز فعالیت های جهادی است، در حالی که بودجه‌های فرهنگی شخص در دست اشخاص دیگری است بودجه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان در سال زیر 500 میلیون است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان، با تأکید بر غیردولتی بودن و مستقل بودن شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از دولت‌ها، اظهار کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مبلغ اسلام است و یکی از ویژگی های مبلغ دینی شجاعت و حرف حساب و و سنجیده زدن است.

عسکری با اشاره به مشکلات مالی متعدد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، افزود: در سال 95 حدود 40 برنامه با مدیریت مستقیم و کلیت کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان برگزار شده است و در سال جاری هم مراسمات متعددی توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان برگزار شده است، هماهنگی سخنران‌های مختلف با توجه به نیازهای جامعه یکی از کارهای سختی است که شورا برعهده داشته است.

وی با تأکید بر لزوم ایجاد بانک اطلاعاتی در رسانه‌ها پیرامون ظرفیت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی برای چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، تصریح کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هم اقدامات لازم برای برگزاری مراسمات چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی آغاز کرده است و تلاش می‌کنیم تا به خوبی در راستای تبیین مبانی انقلاب اسلامی در جامعه اقدام کنیم./1304/پ۲۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات