۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۹
کد خبر: ۵۱۷۳۹۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

نگاه سطحی به قرآن ما را از درک عمیق مفاهیم الهی باز می دارد

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید براین که برای درک عمیق از مفاهیم قرآنی باید تدبر در قرآن را مد نظر قرار دهیم، گفت: متأسفانه برخی مواقع با نگاه های سطحی به مفاهیم قرآنی از درک عمیق آن باز می مانیم.
شکریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در نخستین انتخابات اتحادیه مؤوسسات قرآنی مردمی وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان این که قرآن و مفاهیم ارزشمند آن عامل تعالی و سعادت انسان ها است، گفت: کلام الهی همچون چراغی پرنور جامعه را روشن و مسیر صحیح زندگی را هموار می کند.

وی با تاکيد بر اين که مفاهيم قرآن بايد در همه ابعاد جامعه گسترش داده شود، افزود: قرآن تضمين کننده سعادت فردي، اجتماعي، دنيوي و اخروي است و در برانگيختن انديشه ها به سمت توليد علم و دانش نقش بسزايي ايفا کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به اين که قرآن کتاب هدايت و بهترين راه رسيدن به سعادت و جاودانگي است، گفت: ترويج فرهنگ قرآني و توسعه فعاليت هاي قرآني در کشور بايد با هدف ارتقاء سطح آموزش به نسل جوان انجام گيرد.

حجت الاسلام شکریان با بيان اين كه چراغ‌هاي هدايت قرآن، عقل و اهل بيت(ع) هستند كه مهم‌تر از همه قرآن كريم است، خاطرنشان کرد: قرآن كريم نوري است كه هرچه بيشتر از آن بهره بگيريم با سرعت بيشتر به هدف اصلي خلقت بشر كه همان خداست مي‌رسيم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که قرآن معجزه جاوید و عامل سعادت و تعالی بشریت است، تصریح کرد: قرآن معجزه خداوند متعال برای همه بشریت است که از هر گونه تحریف به دور است.

حجت الاسلام شکریان با تأکید براین که باید معارف قرآن کریم و معانی آن مورد  توجه همه بخش های جامعه به ویژه نسل جوان قرار گیرد، بیان داشت: امروز باید از همه ظرفیت ها در جهت شناساندن این معجزه ارزشمند الهی به جامعه جهانی تلاش کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز دنیا تشنه معارف قرآنی است، خاطرنشان کرد: جامعه جهانی از ظلم، استبداد و انحراف به سوی کلام الهی و ارزش های معنوی پناه آورده است و امروز بهترین شرایط برای ترویج این مبانی در جامعه است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که امروز گسترش مناسب معارف قرآنی در جامعه نیازمند مدیریت و نگاه جهادی است، تصریح کرد: خوشبختانه امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد رونق فعالیت های قرآنی در جامعه هستیم که البته تا رسیدن به حد مطلوب فاصله داریم.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که امروز نسل جوان نیازمند بهره گیری بیشتر از معارف و مفاهیم قرآنی هستند، خاطرنشان کرد: امروز برای جلوگیری از هجمه های فرهنگی دشمنان در برابر نسل جوان باید معارف دینی و قرآنی در جامعه بیشتر گسترش یاید.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز يکي از وظايف اصلي همه مسؤولان توسعه فعاليت هاي قرآني و آموزه هاي ديني در نسل جوان و جامعه است، تصریح کرد: بسترهای جامعه برای گسترش مبانی دینی و قرآنی در همه بخش های جامعه فراهم است و مسؤولان باید از این فرصت مناسب به خوبی بهره مند شوند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید براین که برای درک عمیق از مفاهیم قرآنی باید تدبر در قرآن را مد نظر قرار دهیم، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی مواقع با نگاه های سطحی به مفاهیم قرآنی از درک عمیق آن باز می مانیم.

حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز رفتار و اعمال همه بخش های جامعه باید قرآنی باشد، گفت: جامعه قرآنی مسیر رشد و تعالی را به سرعت طی خواهد کرد و ایستایی در آن معنا ندارد.

استاد حوزه علمیه مازندران، رشد و پیشرفت امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مرهون بهره گیری از مفاهیم قرآنی در این جامعه دانست و خاطرنشان کرد: کشورمان امروز نیز برای تثبیت این جایگاه و تقویت آن نیازمند گسترش مفاهیم و مبانی قرآنی در کشور است.

وی با بیان این که مهم ترین دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در حوزه فرهنگ است، گفت: بیشترین سفارش مقام معظم رهبری به اهمیت به سبک زندگی اسلامی و قرآنی است و تدبر در آیات نورانی قرآن کریم زمینه ساز توسعه و ترویج سبک زندگی قرآنی در جامعه اسلامی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، تدبر در آیات و مفاهیم نورانی قرآن کریم را زمینه ساز اخلاق و رفتار قرآنی دانست و تصریح کرد: قرآن کریم معجزه نبی مکرم اسلام (ص) و پیام خالق یکتا به مخلوق است و انسان باید برای عمل به پیام های خدای متعال در این آیات به خوبی تدبر و تامل کند.

وی، تعلیم و تربیت در فضای قرآنی و موسسات قرآنی مردمی را بسیار ارزشمند خواند و بیان داشت: تعلیم و تربیت قرآنی باید در اولویت همه برنامه های آموزش و پرورش کشور قرار گیرد و فضای جامعه اسلامی نیازمند فعالیت های قرآنی در حوزه تعلیم و تربیت است.

حجت الاسلام شکریان رسالت اصلی موسسات قرآنی و مردمی را توسعه و ترویج فعالیت های دینی و قرآنی دانست و تاکید کرد: ترویج آموزه های دینی و قرآنی می تواند مانع وجود بسیاری از معضلات و آسیب های اجتماعی در کشور باشد و این در گرو خدمات و زحمات مربیان و فعالان حاضر در موسسات قرآنی و مردمی است.

استاد حوزه علمیه مازندران  با اشاره به وجود بیش از 800موسسه و خانه قرآن شهری و روستایی در استان بیان داشت: وجود این موسسات و خانه های قرآنی و مردمی نشان از ظرفیت بالای این استان در حوزه فعالیت های دینی و قرانی دارد و باید در جهت توانمند سازی این موسسات برنامه ریزی دقیق و مستمر داشت./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات