۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۵۱۷۷۳۳
رییس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون:

تنومندسازی درخت انقلاب اسلامی بر دوش روحانیت است

حجت الاسلام گواهی گفت: این انقلاب به نام روحانیت ثبت شده و آن جایگاهی که صاحب این نظام است و باید درخت انقلاب اسلامی را تنومند کند، روحانیت است.
گواهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام عبدالعلی گواهی، رییس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور صبح امروز در مراسم افتتاحیه نخستین دوره تربیت و اعتلای اساتید و نخبگان بسیجی حوزه های علمیه تهران که در محل هتل محمد رسول الله(ص) مشهد مقدس برگزار شد، با اشاره به برکات شکل گیری این سازمان اظهار کرد: بسیج طلاب سال های طولانی بود که وجود داشت اما نیاز به تشکیل بسیج اساتید حوزه های علمیه با سازوکار و رویکرد مدون خاص خود مشهود بود.

وی با ابراز خرسندی از شکل گیری این سازمان با حمایت های نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: نخستین استانی که موفق به تشکیل بسیج اساتید شد استان قم بود که امسال قریب 900 نفر از اساتید حوزه علمیه قم به عنوان بسیجی مشغول به فعالیت هستند و دومین گردهمایی آن ها را همین امسال در مشهد مقدس برگزار کردیم که با استقبال خوب علما و اساتید حوزه علمیه قم رو به رو شد.

حجت الاسلام گواهی با اشاره به برگزاری نخستین دوره تربیت و تعالی اساتید بسیجی حوزه های علمیه تهران در مشهد مقدس، افزود: امروز شاهد اولین همایش اساتید بسیجی اساتید حوزه های علمیه تهران آن هم در ایام زیارتی مخصوص امام رضا(ع) در مشهد مقدس هستیم و این مسأله را به فال نیک می گیریم که در طی این همایش از فرمایشات شخصیت های مهم کشور بهره می بریم.

رییس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور در تشریح آخرین وضعیت سازمانی این نهاد یادآور شد: تیپ امام صادق(ع) ، بسیج طلاب و بسیج اساتید در طی سازمانی به نام «بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور» در کنار هم قرار گرفتند و امیداریم بتوانیم بسیجی وار به رسالت انقلابی خود در این سازمان عمل کنیم چرا که فعالیت در چنین جایگاهی نیازمند همت جهادی و شبانه روزی است و اگر انقلاب اسلامی بخواهد به اهداف بلند خود دست پیدا کند باید انگیزه های جهادی بسیجیان تقویت شود.

وی تأکید کرد: امروز باید این انگیزه های جهادی را برای نسلی که دفاع مقدس را ندیده و نمی داند که با چه شرایطی انقلاب پیروز شده، تبیین کردو امروز آن روحیات انقلاب اسلامی را باید در کالبد کشور دمید. این انقلاب به نام روحانیت ثبت شده و حفظ آن نیز باید به دست روحانیت باشد و ممکن است سپاه و بسیج همراه باشد اما آن کسی که صاحب این نظام است و باید درخت انقلاب اسلامی را تنومند کند، روحانیت است و اساتید امروز باید این فضا را در کشور به وجود آورند.

حجت الاسلام گواهی تصریح کرد: امروز همه ما رسالت سنگینی داریم چرا که سرویس های جاسوسی بیگانگان و صدها مرکز پژوهشی برای نابودی حوزه های علمیه در حال تلاش هستند و توقع رهبر معظم انقلاب از حوزه های علمیه بسیار بالاست.

وی با اشاره به جایگاه محوری اساتید و نخبگان حوزه های علمیه در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان خاطرنشان کرد: شالوده فکری حوزه های علمیه تحت تأثیر اساتید حوزه است و آن ها باید در موقعیت های مختلف به مقابله با تهاجم دشمنان بپردازند.

رییس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور تصریح کرد: حوزه های علمیه باید آرمانی بیاندیشند و تمدن ساز باشند و همانطور که امروز جنبش های دانشجویی با صلابت سخن می گویند اما دلسرد نمی شوند، حوزه های علمیه نیز نباید این همه توهین و افترا نسبت به نظام و بی پروایی نسبت به شهدای مدافع حرم را بی پاسخ بگذارند./820/پ202/ب1

ارسال نظرات