۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۵۲۱۴۶۰
دبیر سیاست‌گذاری مجموعه کتابخانه‌های تخصصی استان قم مطرح کرد؛

استان قم بیشترین کتابخانه های تخصصی را در میان استان های کشور دارد

دبیر سیاست‌گذاری مجموعه کتابخانه‌های تخصصی استان قم با بیان اینکه قم تنها استانی است که کتابخانه‌های تخصصی بسیاری دارد، گفت: در این کتابخانه‌ها دو میلیون و ۸۰۰ هزار جلد کتاب برای انجام پژوهش های مختلف موجود است.
دبیر شورای سیاست گذاری کتابخانه های تخصصی استان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهدی محمدی شجاعی، دبیر سیاست‌گذاری مجموعه کتابخانه‌های تخصصی استان قم ظهر امروز در دیدار اعضای شورای سیاست‌گذاری مجموعه کتابخانه‌های تخصصی استان قم با آیت‌الله سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، با بیان اینکه هدف از تشکیل مجمع تخصصی کتابخانه های استان قم افزایش ظرفیت و ارتقای کیفیت خدمت رسانی به پژوهشگران و مردم فرهیخته استان قم است، گفت: نخستین مجمع کتابخانه‌های تخصصی استان قم با عضویت ۲۲ نفر در دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شده است و در این مجمع 9 نفر به عنوان اعضای اصلی شورای سیاست‌گذاری این مجموعه انتخاب شده‌اند تا پیگیر امور مرتبط با کتابخانه ها باشند.

وی با اشاره به اهداف شورای تخصصی کتابخانه ها افزود: افزایش تعامل میان کتابخانه در راستای صرفه جویی هزینه ها یکی از مهم ترین اهداف تشکیل شورای سیاست‌گذاری مجموعه کتابخانه‌های تخصصی است.

دبیر سیاست‌گذاری مجموعه کتابخانه‌های تخصصی استان قم با اشاره به اینکه در قالب این شورای سیاست‌گذاری، ۱6 نفر از مدیران کتابخانه‌های تخصصی استان قم گردهم آمده‌اند، گفت: با استفاده از ظرفیت این شورا ۳۲۰ میلیون تومان تخفیف در راستای خرید کتاب برای استان قم دریافت شده است.

وی از امضای تفاهم‌نامه با کتابخانه ملی خبرداد و افزود: مجموعه کتابخانه‌های تخصصی استان برنامه‌های مطلوبی را دنبال کرده است تا بتواند در سطح ملی و فراملی فعالیت خود را گسترش دهد.

دبیر شورای سیاست‌گذاری مجموعه کتابخانه‌های تخصصی استان قم با تأکید بر اینکه برنامه‌های کوتاه و بلندمدت برای این شورا تدوین شده و  شورا در حال پیگیریاین برنامه هاست، تصریح کرد: کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) ظرفیت مطلوبی برخوردار است که باید به صورت گسترده‌تری از آن استفاده شود. به همین علت شورای سیاست‌گذاری مجموعه کتابخانه‌های تخصصی استان قم آمادگی دارد تا از نیروی انسانی و کتاب‌های موجود در این مجموعه برای تقویت  شورای سیاست گذاری تخصصی کتابخانه های استان قم استفاده کند.

محمدی شجاعی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای امضای تفاهم‌نامه با کتابخانه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تاکنون هشت کتابخانه درخواست عضویت در مجمع را ارسال کرده اند  که این موضوع گام مهمی برای جلوگیری از موازی کاری در سطح مجموعه کتابخانه های تخصصی استان قم است./۹۶۸/ پ ۲۰۲/ش

ارسال نظرات