۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۵۲۱۷۱۸
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

مسیر ترقی حوزه علمیه ارومیه مداوم و با قدرت ادامه یابد

آیت الله قریشی با تأکید بر ضرورت توجه بیش از پیش به حوزه علمیه ارومیه، گفت:‌ مسیر ترقی حوزه علمیه ارومیه باید همچنان مداوم و با قدرت ادامه یابد.
قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، آیت الله سید علی اکبر قریشی نماینده مجلس خبرگان رهبری پیش از ظهرامروز در مراسم افتتاحیه حوزه علمیه شهر ارومیه با اشاره به وضع نا به سامان حوزه های علمیه این شهر در ادوار گذشته، اظهار داشت: به فضل الهی شرایط حوزه های علمیه این شهر رو به بهبود و پیشرفت است.

وی با بیان اینکه مسیر ترقی حوزه علمیه ارومیه باید همچنان مداوم و با قدرت ادامه یابد، گفت: آیت الله دستغیب در مجلس خبرگان به بنده گفت که شیراز 24 مدرسه علمیه دارد اما شهری مانند شهر ارومیه که جمعیت آن بیش از یک میلیون نفر است امروز تنها دو مدرسه علمیه دارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روایت «اللَّهُمَّ ارْحَمْ خُلَفَائِی قِیلَ یَا رَسُولَ اللَّهِ وَ مَنْ خُلَفَاؤُکَ قَالَ الَّذِینَ یَأْتُونَ مِنْ بَعْدِی یَرْوُونَ حَدِیثِی وَ سُنَّتِی‏»، ادامه داد: این روایت می گوید که خدایا، جانشینان مرا رحمت کن، نبی مکرم اسلام ‏این سخن را سه بار تکرار می کند و در پاسخ اینکه خلفایت چه کسانی هستند می فرماید که آن کسانی که بعد از من می آیند، حدیث و سنت مرا نقل می کنند و آن را پس از من به مردم‏ ‏می آموزند».‏

وی با بیان اینکه روحانیت، علما و مراجع بزرگ شیعه در حقیقت مصداق خلفای پیامبر اسلام هستند، ادامه داد: دعای نبی مکرم اسلام(ص) در محضر الهی مستجاب است و از سوی پروردگار عالم رد نخواهد شد، بنابراین روحانیت و علمای شیعه از این منظر مشمول دعای نبی مکرم اسلام هستند.

آیت الله قریشی خاطرنشان کرد: در روایت آمده است، «ِذَا کَانَ یَوْمُ الْقِیَامَةِ جَمَعَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ النَّاسَ فِی صَعِیدٍ وَاحِدٍ وَ وُضِعَتِ الْمَوَازِینُ فَتُوزَنُ دِمَاءُ الشُّهَدَاءِ مَعَ مِدَادِ الْعُلَمَاءِ فَیَرْجَحُ مِدَادُ الْعُلَمَاءِ عَلَى دِمَاءِ الشُّهَدَاءِ»، در روز قیامت مداد علما بر خون شهدا ترجیح داده خواهد شد، شهید را نقل و مداد علما شهید کرده است.

وی ادامه داد: عالم دینی در روز قیامت مشاهده خواهد کرد که حسنات او از کثرت مانند ابرهای متراکمی است که تعجب او را بر می انگیزد، این حسنات همان ثواب اعمالی است که مردم از روحانیت آموخته و عمل کرده است و به مثل ثواب آن به عالم دینی رسیده است.

این مفسر قرآن کریم طلبگی و امر تبلیغ دین را یک امر شگفت و عجیب دانست و ادامه داد: می بینیم شخصی از یک عالم طریقه اقامه نماز را آموخته و 50 سال با آن نماز اقامه کرده است و مثل ثواب این نمازها در طول پنجاه سال نیز به این عالم مربی نیز داده شده است و این خیلی عجیب است.

وی با بیان اینکه به فضل الهی  عنایت امام زمان امروز طلاب و محصلان دینی در این کسوت و در این مسیر نورانی قرار دارند، تصریح کرد: باید قدر این فرصت بزرگ را دانست و با قدرت و تلاش در این مسیر گام برداشت، طلبگی یک عنایت بزرگی است که باید قدر آن را دانست./854/پ202/ب1

ارسال نظرات