۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۵۲۱۹۵۲
مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد:

بازدارندگی جامعه از گناه و معصیت رسالت طلاب است

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد گفت: باید مراقب باشیم نهال جان و دل جوانان با علف‌های هرز گناه از رشد و بالندگی بازنماند تا باورشان بارور به عمل شده و با عمل صاف و صالح حیات طیبه را رقم زنند.
حجت الاسلام نعمت الله آزموده - مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه ای بجنورد حجت الاسلام آزموده - مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه ای بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، امروز در جمع طلاب، با اشاره به رسالت طلبگی در جامعه اسلامی، اظهار کرد: همه کسانی که حریم دوست را پاس می‌دارند و خطوط قرمز الهی را رعایت می‌کنند، نه‌تنها دستورات دین و رهنمودهای دل‌نشین خداوند و اولیای او را نادیده نمی‌گیرند بلکه در فکر و نیت خود نیز اندیشه گناه را راه نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه جوانان به ملکوت نزدیک‌ترند، تصریح کرد: باید مراقب باشیم نهال جان و دل جوانان با علف‌های هرز گناه از رشد و بالندگی بازنماند تا باورشان بارور به عمل شده و با نیت پاک و خالص و عمل صاف و صالح حیات طیبه را رقم زنند.

حجت‌الاسلام آزموده خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی باید محل حیات انسان‌هایی باشد که جامعه انسانی را با نیت‌های زیبا و رفتارهای زیبا عطرآگین می‌کنند و مشام جان خود و دیگران را خوشبو می‌سازند.

وی تصریح کرد: در چنین جامعه‌ای مدیران در حوزه خدمت‌رسانی همه ارباب رجوع را تکریم کرده و در حفظ حقوق اجتماعی آنان و بیت‌المال مسلمانان نهایت احتیاط و دست‌پاکی را رعایت می‌کنند.

حجت‌الاسلام آزموده افزود: امام راحل با رهبری و پیروزی انقلاب و تشکیل نظام اسلامی، اطاعت و بندگی و عزت و آزادگی را در این عصر و زمان نهادینه ساخت و با انفاس قدسی خود فضای جان و جامعه و جامعه را معطر ساخت؛ ازاین‌رو ما اکنون باید به عهدی که با بنیان‌گذار انقلاب اسلامی بستیم وفا کرده و بر آرمان‌های انقلابی و اسلامی پایبند باشیم.

وی با بیان اینکه از نگاه آموزه‌های دینی وفای به عهد نداشتن، نوعی بی‌دینی است، خاطرنشان کرد: رسول اکرم می‌فرماید: «لادین لمن لا وفاء له» و تأکید می‌کند دین ندارد کسی که وفای به عهد ندارد.

حجت‌الاسلام آزموده ادامه داد: قرآن مجید چهره انسان‌های پایبند به پیمان‌ها را با چهره انسان‌های خیانت‌کار و عهدشکن مقایسه کرده است و می‌فرماید: «بَلَیٰ مَنْ أَوْفَیٰ بِعَهْدِهِ وَاتَّقَیٰ فَإِنَّ اللَّهَ یحِبُّ الْمُتَّقِینَ*إِنَّ الَّذِینَ یشْتَرُونَ بِعَهْدِ اللَّهِ وَأَیمَانِهِمْ ثَمَنًا قَلِیلًا أُولَٰئِک لَا خَلَاقَ لَهُمْ فِی الْآخِرَةِ وَلَا یکلِّمُهُمُ اللَّهُ وَلَا ینْظُرُ إِلَیهِمْ یوْمَ الْقِیامَةِ وَلَا یزَکیهِمْ وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ».

وی افزود: بر اساس این آیه هر که بر پیمان خود وفا کرد و تقوا پیشه کرد بی‌تردید خداوند پرهیزکاران را دوست دارد، مسلماً کسانی که در مقابل نقض پیمان و سوگندهای خود بهای اندکی به دست می‌آورند آنها را در آخرت بهره‌ای نیست، خدا با آنان سخن نمی‌گوید و در روز قیامت به آنان نظر رحمت نمی‌افکند و آنها را پاک نمی‌کند و برای آنان عذابی دردناک خواهد بود./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات