۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۵۲۲۱۱۵
امام جمعه تبریز:

عید قربان فرصتی برای ذبح هواهای نفسانی است

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر ظرفیت‌های معنوی و اجتماعی عید سعید قربان گفت: عید قربان فرصتی برای وحدت امت اسلامی و ذبح هواهای نفسانی است.
عید قربان حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز عید قربان که با حضور مؤمنان و نمازگزان تبریزی در مصلای اعظم امام خمینی برگزار شد، اظهار داشت: دهه ولایت از عید قربان تا غدیر خم؛ سرشار از مبانی و اصل بنیادین اسلام و مکتب تشیع است.
وی شادی و نشاط در این دهه را امری بدیهی و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: عید قربان؛ یکی از مهم‌ترین اعیاد خداوند برای امت اسلامی است که از آن می‌توان به عید عشق، اخلاص و ازخودگذشتگی یاد کرد، نماز عید قربان نیز تجلی وحدت مسلمانان و اطاعات از خداوند متعال است.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر ظرفیت‌های معنوی و اجتماعی عید سعید قربان گفت: عید قربان فرصتی برای وحدت امت اسلامی و ذبح هواهای نفسانی است؛ اگر ابراهیم خلیل‌الله از تمام وجود در برابر امر الهی گذشت، نشان از اخلاص و ایمان راسخ آن پیامبر الهی بوده است.
امام جمعه تبریز با بیان این‌که اطاعت بی‌چون و چرای حضرت ابراهیم(ع) و حضرت اسماعیل(ع) در برابر امر الهی، به‌حق الگویی برای مدعیان اخلاص، تقوا و دین‌مداری است، تصریح کرد: اگر حضرت اسماعیل را ذبیح‌الله نامیده‌اند؛ به دلیل تسلیم محض در برابر حضرت حق بود تا در زمره صابران قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی ادامه داد: عید قربان فصل قرب انسان به خداوند است، امروز فرصتی برای بهره‌وری بیشتر از فیوضات معنوی ماه ذی‌الحجه است، لازم است عموم مسلمانان با وحدت کلمه، همگرایی و پرهیز از اختلافات تجلی امت واحده باشند و در برابر دشمنان اسلام یکپارچه فریاد زنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه های نماز عید سعید قربان با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی به دولتمردان اظهار داشت: دولت دوازدهم در راستای تحقق تدابیر رهبر فرزانه انقلاب باید تلاش مصاعف داشته باشند، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال باید محور فعالیت های دولتمردان قرار گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین‌ آل‌هاشم عمده‌ترین توصیه رهبر  انقلاب را جهت‌گیری و روحیه جهادی و انقلابی در کار برای حل مشکلات معیشتی مردم دانست و گفت: اگر دولت بتواند به توصیه‌های رهبری جامه عمل بپوشاند، قطعاً در پایان دولت شاهد تحولات عظیمی خواهیم بود.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به توصیه رهبر انقلاب مبنی بر سفرهای استانی و نظارت بر عملکرد مدیران استانی از سوی رییس جمهوری و وزیران گفت: پرهیز از اشرافی گری، داشتن روحیه انقلابی، تعامل و همکاری، حرکت تیمی همه ارگان‌ها، تحمل شنیدن صدای مخالف و انتقادپذیری از دیگر توصیه های رهبری بوده است.
وی پیگیری و نظارت، توجه به اسناد بالادستی و سند چشم‌انداز توسعه کشور را از دیگر توصیه‌های مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: اولویتهای اصلی کشور باید مدنظر دولت دوازدهم قرار گیرد، انتظار داریم دولت انرژی خود را در مسائل حاشیه‌ای و بیهوده هدر ندهد.
 حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم در پایان با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت جمع زیادی از حجاج ایرانی در سال ۶۶ و همچنین حادثه منا در سال 94، اظهار داشت: بی‌کفایتی آل سعود در برگزاری منظم و بدون دغدغه کنگره عظیم حج بر کسی پوشیده نیست، پیشنهاد می شود این مناسک با همکاری تمامی کشورهای اسلامی برگزار شود./935/پ
۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات