۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۵۲۳۱۹۴
معاون سیما:

رسانه ملی جریان متصل به علما و روحانیت را انعکاس می‌دهد

معاون سیما گفت: رسانه ملی آمادگی دارد که برنامه‌های جریان سالم انقلاب متصل به علما و روحانیت را انعکاس دهد.
معاون سیما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرتضی میرباقری معاون سیما امروز در در دومین کنگره ملی غدیر با رویکرد بزرگداشت علامه آیت الله سید مرتضی عسگری که در سازمان صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به تاریخچه‌ای از غدیر و مجاهدات علمای بزرگی نظیر علامه امینی و آیت الله عسگری، گفت: امروز کشور ما از نعمت ولایت برخوردار است؛ تحقق انقلاب اسلامی و ادامه آن به رهبری امام راحل و رهبر معظم انقلاب نتیجه غدیر است.

وی افزود: ولایت تکوینی شامل موجودات است اما در ولایت تشریعی اکمال دین صورت گرفت که دینداران از آن بهره می‌برند، بسیاری نسبت به ولایت غافل هستند اما ما توانستیم جلوه‌هایی از آن را در کشور متجلی کنیم.

 معاون سیما اظهار داشت: در صدر اسلام بر اثر برخی توطئه‌ها جامعه مسلمانان از امر ولایت محروم شدند اگر تلاش مجاهدانی نظیر علامه عسگری نبود چنین توطئه‌های در طول تاریخ ادامه داشت.

میرباقریی با اشاره به اینکه ائمه معصومین(ع) مظهر اسماء و صفات الهی هستند، عنوان کرد: ولایت تشریعی در غدیر متجلی شد تا با تدبیر پیامبر گرامی اسلام رهبری جامعه مسلمانان مشخص شود.

وی افزود: امروز در مقابل انواع مکاتب بشری اسلام با دلایل محکم و قاطع خوش درخشیده داده است، جریان غدیر همواره ادامه داشته و به راه خود ادامه خواهد داد، افتخار رسانه ملی است که آموزه‌های غدیر را انعکاس می‌دهد.

معاون صدا و سیما با اشاره به اینکه در صدا و سیما بر محورهای مختلفی برای عید غدیر برنامه‌ریزی صورت گرفته است، گفت: به مدت 20 سال است که رسانه ملی از علما برای ترویج آموزه‌های اسلام و به خصوص غدیر استفاده می‌برد.

 معاون صدا و سیما با اشاره به اینکه از آثار علامه عسگری گنجینه خوبی در صدا و سیما جمع‌آوری شده است، اظهار داشت: ساخت مستند و سریال از زندگی علامه عسگری از جمله برنامه‌های صدا و سیما در آینده است، رسانه ملی آمادگی دارد که برنامه‌های جریان سالم انقلاب متصل به علما و روحانیت را انعکاس دهد./807/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات