۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۵۲۳۵۸۱
به مناسبت واقعه خونین ۱۷ شهریور:

آیین غباروبی و عطر افشانی مزار پاک شهدای ۱۷ شهریور برگزار شد

آیین غباروبی و عطر افشانی مزار پاک شهدای ۱۷ شهریور به مناسبت سی و نهمین سالگرد این واقعه خونین در بهشت زهرا(س) برگزار شد.
عکس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین غباروبی و عطر افشانی مزار پاک شهدا به مناسبت سی و نهمین سالگرد واقعه هفدهم شهریور ماه سال ۵۷ امروز صبح با حضور مسؤولان کشوری و لشکری و خانواده معظم شهدا و ایثارگران برگزار شد.

این مراسم که با قرائت دعای شریف ندبه آغاز و با مداحی و مدیحه سرایی ذاکران اهل بیت(ع) حاضران به مقام شامخ شهدای مظلوم واقعه 17 شهریور ادای احترام کردند.

بعد از اتمام این مراسم با اهداء گل و گلاب به مقام شهدا، مزار شهدای 17 شهریور توسط خانواده شهدا، ایثارگران و حاضران با گلاب ناب عطرافشانی و گلباران شد.

گفتنی است که قریب به 87 تن از شهدای مظلوم 17 شهریور که در میدان ژاله به گلوله بسته شدند در قطغه 17 گلزار شهدا مدفون هستند.

در حاشیه این مراسم حجت الاسلام محسن محمودی گلپایگانی امام جمعه موقت ورامین و مدیرکل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار رسا، گفت: تکریم مقام شامخ شهدا از مهمترین وظایف فردی و اجتماعی مردم به شمار می‌رود.

وی افزود: واقعه 17 شهریور که در سال 57 به عنوان جمعه سیاه معروف شد رژیم شاهنشاهی برای سرکوبی اعتراض مردم انقلابی آنان را در میدان ژاله به خاک و خون کشیدند.

حجت الاسلام محمودی گلپایگانی ادامه داد: این واقعه به عنوان آغاز پایان کار رژیم شاهنشاهی در ایران بود در این روز عده بسیاری از مردم ما به شهادت رسیدند مراسم امروز نیز برای ادای احترام به مقام شامخ این شهدا که در اوج مظلومیت و غربت به شهادت رسیدند صورت گرفت./۸۱۳/۲۰۲/ح

ارسال نظرات