۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۵۲۴۲۹۲
آیت‌الله حسینی مازندرانی:

دستگاه دیپلماسی دربرابر کشتار مسلمانان میانمار برخورد انفعالی نداشته باشد

آیت‌الله حسینی مازندرانی با تاکید براینکه دستگاه دیپلماسی و وزارت امور خارجه کشور نباید درباره کشتار مسلمانان میانمار کم کاری کرده و انفعالی برخورد کند خواستار اعتراض جهان اسلام نسل کشی روهینگیا در میانمار شد.
آیت‌الله سید رضا حسینی مازندرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید رضا حسینی مازندرانی تولیت حوزه علمیه امام حسین(ع) شهرری، امروز در آیین افتتاحیه مدرسه علمیه امام حسین(ع) که با حضور اساتید، مدیران و طلاب و اصحاب رسانه در این حوزه برگزار شد، گفت: شما طلاب از شاگردان مکتب امام صادق(ع) و سرباز امام زمان(عج) هستید.

وی افزود: شما باید در کنار تحصیل علوم دینی به تهذیب نفس، تزکیه روحی و پالایش اخلاقی توجه ویژه داشته باشید چرا که رهبر معظم انقلاب در مطالبات خود از جوانان تهذیب، تحصیل و ورزش را توام در کنار هم بیان فرمودند و انتظار دارند.

آیت‌الله حسینی مازندرانی با تاکید براینکه طلاب باید همچون سیره مراجع معظم تقلید و علمای ربانی، نسبت به شب زنده داری و انجام نوافل اهتمام ویژه داشته باشند، ابراز کرد: تهجد، رمز تعالی روحانی و کسب فضائل اخلاقی و معنوی است.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به نسل کشی مسلمانان میانماری به دست دولت جنایت کار و افراطی میانمار بیان داشت: کشتار مسلمانان در میانمار بیانگر وجود وحشیگیری و اعمال وحشیانه و غیرانسانی در عصر به اصطلاح دانش و فناوری است.

استاد اخلاق در ادامه با استناد به آیات الهی تصریح کرد: تک تک مسلمانان نسبت به سرنوشت و وضعیت سایر مسلمانان مسؤول هستند و سکوت در برابر ظلم به مسلمانان خیانت به جامعه اسلامی است.

آیت‌الله حسینی مازندرانی با تاکید براینکه دستگاه دیبلماسی و وزارت امور خارجه کشور نباید درباره کشتار مسلمانان میانمار کم کاری کرده و انفعالی برخورد کند، گفت: برخورد انفعالی برخلاف استراتژی بین المللی جمهوری اسلامی حکمت، عزت و مصلحت است.

تولیت حوزه علمیه امام حسین(ع) شهرری درباره صدور ابلاغیهای به برخی شهرداری‌ها مبنی بر کمک نکردن به زائران اربعین حسینی، تاکید کرد: حماسه میلیونی اربعین حسینی با شکوهترین اجتماع شیعیان در عصر حاضر است. امروز که دشمنان در تمام شبانه روز بر علیه انقلاب و اسلام فعالیت سوء انجام می‌دهند این پیاده روی عرض اندامی در برابر مستکبران و وهابیت کوردل و منحرف به شمار می‌رود.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: همه دستگاه های کشور و شهرداری‌ها براساس وظیفه دینی و انقلابی خود طبق قوانین موجود در برگزاری هرچه با شکوه تر و بهتر مراسم اربعین حسینی تلاش کنند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات