۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۵۲۵۹۱۴
امام جمعه تبریز: 

دولت و ارتش میانمار جنایتکاران اصلی حوادث اخیر هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: بی‌تفاوتی سران خودفروخته و شیوخ مرتجع عربی منطقه نسبت به کشتار مسلمانان میانمار نوعی همراهی و رضایتمندی نسبت به این حوادث تلخ تاریخی است.
حجت الاسلام آل هاشم، نماز جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به جنایات رخ داده علیه مردم مسلمان میانمار اظهار داشت: بی‌تفاوتی سازمان حقوق بشر نسبت به کشتار مسلمانان میانمار ننگین و دردآور است.
وی با بیان این‌که مدعیان حقوق بشر و سازمان‌های بین‌المللی هیچ واکنش مؤثری در قبال جنایات روهینگیا نداشته اند، خاطرنشان کرد: بیش از ۴ هزار زن و مرد و کودک در میانمار کشته شده‌اند، برخی از مسلمانان را زنده زنده سوزانده و خانه آنها را تخریب کرده‌اند، چنین وضعیتی به هیچ عنوان قابل تحمل نبست.
امام جمعه تبریز ادامه داد: بسیار جای شگفتی است که سال‌ها پیش مدعیان صلح و حقوق بشر به رئیس جمهور میانمار جایزه صلح نوبل داده‌اند، پس معلوم است که معیار اهدای جایزه صلح هیچ تطابقی با حقوق بشر و انسانیت ندارد، بسیار واضح است که دولت و ارتش میانمار جنایتکاران اصلی حوادث اخیر هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم سکوت تلخ سران کشورهای اسلامی در قبال جنایات اخیر میانمار را محکوم کرد و گفت: بی‌تفاوتی سران خودفروخته و شیوخ مرتجع عربی منطقه نسبت به کشتار مسلمانان میانمار نوعی همراهی و رضایتمندی نسبت به این حوادث تلخ تاریخی است.
وی با طرح این سؤال که چرا سازمان حقوق بشری هیچ اقدامی نکرده و توجه خود را به مسائل بی‌اهمیت داده است، تصریح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران نیز فرمودند؛ کشورهای اسلامی بایستی با فشارهای اقتصادی و سیاسی مانع وقوقع چنین جنایاتی شوند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار اعضای دور جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام با رهبری اظهار داشت: در این دیدار رهبر فرزانه بار دیگر بر انقلابی ماندن و بودن تأکید داشتند و با اشاره به رعایت جایگاه مهم و اثرگذار مجمع تشخیص مصلحت نظام، فرمودند که مجمع تشخیص مصلحت نظام محل مصلحت سنجی نیست و بلکه محل تفکر انقلابی است.
وی لزوم نگاه بلندمدت و دقیق نسبت به مسائل را از دیگر تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام دانست و افزود: بایستی تصمیمات مجمع با نگاه بلندمدت بوده و از روی روزمرگی نباشد، همچنین قوای سه‌گانه بایستی در تعامل نزدیک با مجمع تشخیص مصلحت نظام باشند.
امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به سالروز ارتحال شاعر بلندآوازه ایران زمین استاد شهریار گفت: 27 شهریور به پاس این شاعر گرانقدر با عنوان روز ملی شعر و ادب فارسی نامگذاری شده است؛ به حق هیچ‌گاه ولایت مداری و دینداری شهریار در همه برهه‌های انقلاب را فراموش نخواهیم کرد.
وی با بیان این‌که عشق و ارادت استاد شهریار نسبت به ائمه اطهار در شعر معروف « علی ای همای رحمت ...» و جریان‌هایی مربوط به سرایش این شعر، موج می زند، گفت: شعرای جوان باید مسیر شعرای انقلابی و ولایی را ادامه دهند؛ اشعار شهریار به قدری زیبا و ادبی بود که فردی به مانند او در ادبیات تاریخ معاصر کشور مشاهده نشده است.
امام جمعه تبریز در ادامه خطبه های نماز جمعه با انتقاد از بروز برخی ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی گفت: بسیاری از این مسائل نشأت گرفته از عدم توجه به بنیان خانواده است، باید راه‌حل‌هایی پیدا کنیم که آمار طلاق در کشور کاهش یافته و کرامت زن در اجتماع و خانواده رعایت شود.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که هر یک از دستگاه‌های فرهنگی و دینی باید برنامه‌های دقیق و مدون داشته باشد تا بتوان از فروپاشی خانواده جلوگیری کرد، گفت: امیدوارم خبر برپایی جشن‌های عروسی مختلط در شهر صحت نداشته باشد و نیروی انتظامی پیگیری لازم را انجام دهد./935/پ
۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات