۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۵۲۷۸۸۹
حجت الاسلام والمسلمین میردامادی:

وعده نقد بودن دنیا و نسیه بودن آخرت از دام های شیطان است

امام جمعه موقت اصفهان گفت: یکی از دام های شیطان که این است که وعده نقد بودن دنیا و نسیه بودن آخرت را به افراد می دهد و آن ها به انواع بلاها و گناهان گرفتار می کند.
میردامادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی در سخنرانی یکشنبه شب که در مسجد الغفور خیابان سروش برگزار شد، گفت: توجه به عذاب های خداوند عاملی برای کسب معرفت الله است.

وی در ادامه مبحث موانع کسب معرفت الله افزود: آلودگی به برخی از گناهان سیر صعودی انسان به سوی کسب معرفت الله را مسدود می کند چرا که بزرگی برخی از گناهان سبب خارج شدن انسان از مسیر فطرت خواهد شد؛ پنج شهر قوم لوط به دلیل آلوده بودن به گناه لواط در مدت چند ثانیه تبدیل به یک تپه خاک شد چرا که آلودگی به گناه لواط احتمال هدایت یافتن این قوم توسط پیامبرشان را مُنحل کرده بود.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی اذعان کرد: خداوند صبّار است و اندازه صبر پروردگار غیر قابل اندازه گیری و نامحدود است ولی گاهی اوقات رفتار انسان ها به قدری از دایره انسانیت خارج می شود که عذاب الهی نازل می شود؛ امیدوارم دولت های جنایتکاری همچون آمریکا، انگلیس و اسرائیل که برای رسیدن به ریاست دنیا، ملت های دیگر را بازیچه دست خودشان قرار می دهند سزای اعمال پلیدشان را هر چه زودتر ببینند.

وی ادامه داد: آیه پنجاه و دوم سوره نمل که می فرماید«فَتِلْکَ بُیُوتُهُمْ خَاوِیَةً بِمَا ظَلَمُوا إِنَّ فِی ذَلِکَ لآیَةً لِقَوْمٍ یَعْلَمُونَ» از عذاب هولناکی که بر سر قوم لوط فرود آمد حکایت دارد؛ توجه به عذاب هایی که در اثر نافرمانی خداوند بر اقوام ستمکار نازل شده است می تواند معرفت زا باشد.

امام جمعه موقت اصفهان ریاست طلبی را یکی از بدترین آفات برای رسیدن به معرفت الله معرفی کرد و اذعان داشت: حبّ ریاست انسان های زیادی را در طول تاریخ به زوال و نابودی کشانده است؛ حبّ ریاست بر مُلک ری بود که سبب شد عمر سعد پیشنهاد ابن زیاد را بپذیرد و در برابر امام حسین(ع) که خویشاوند اجدادیش محسوب می شد، صف آرایی کند و موجب پیشامد فجایع کربلا شود.

استاد اخلاق حوزه علمیه اظهار کرد: یکی از دام های شیطان که این است که وعده نقد بودن دنیا و نسیه بودن آخرت را به افراد می دهد و آن ها به انواع بلاها و گناهان گرفتار می کند.

وی در ادامه گفت: شعارهای دینی و شعائر امام حسین(ع) بسیار مهم است ولی از این مسائل مهم تر و ارزشمندتر توجه به هدف امام حسین(ع) از حضور در کربلا و فدا کردن جانشان در راه دین است./867/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات