۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۵۲۸۸۸۲
استاد رفیعی:

عزت ایران اسلامی به واسطه پیروی از ولایت فقیه است

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه بر اهمیت نقش ولی فقیه اشاره کرد و گفت: اگر جامعه ای ولایت پذیر شد، عزیز می شود و عزتی که ملت ما دارد، به واسطه پیروی از ولایت فقیه است.
حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در شب هشتم محرم در هیئت رزمندگان اسلام قم که در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: بزرگترین پیام عاشورا، عزت بخشی به انسان ها و ‌جامعه است؛ بزرگترین پیام امام حسین(ع) این بود که زیر بار ذلت نرویم.

وی با اشاره به راهکارهای عزت و عزیز شدن گفت: اولین راهکار این است که امر خدا را عزیز بشمارید تا خدا شما را عزیز بدارد؛ ولایت پذیری از حاکم و ولی فقیه دیگر راه عزیز شدن است.

کارشناس رسانه ملی تصریح کرد: شهید مطهری در کتاب «ولا و ولایت» می گوید دو نوع ولایت رحمانی و شیطانی وجود دارد؛ کسانی که با خدا کار ندارند، ولی شان شیطان و طاغوت است و وای به حال کسی که بخواهد شیطان ولی او باشد؛ شیطان گفت که من بر کسی که عجب داشته باشد و عمل خود را بزرگ بداند و گناهانش را فراموش کند، ‌مسلط می شوم.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه افزود: می توانیم چهار نوع ولایت داشته باشیم اگر اینها در وجود فردی باشد امام زمان خود را شناخته است: ولایت محبت به اهل بیت(ع) که اولین و حداقل ولایت است که آثار خود را در پی دارد.

وی با اشاره به اهمیت قبول ولایت زعامت اهل بیت(ع) اظهار داشت: ولایت مرجعیت علمی اهل بیت(ع) نوع دوم ولایت است، به این معنا که فرد علم آنها را افضل علوم بداند. سوم نوع ولایت، زعامت بوده که این است که شیعه را برتر می کند و این که انسان٬ پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) را برتر بداند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: چهارمین نوع ولایت، ولایت تصرف و ‌حاکمیت در دل است؛ پیامبر نسبت به شما از جان شما اولویت دارد؛ کسی که این چهار نوع ولایت را قبول داشته باشد، معرفتش نسبت به اهل بیت(ع) کامل است.

کارشناس رسانه ملی با بیان این که شاید برخی شبهه ایجاد کنند که مسلمانان خود امام حسین(ع) را کشتند٬ تصریح کرد: در پاسخ به چنین افرادی باید گفت که مردم کوفه تنها ولایت اول را داشتند، چه بسا این ولایت با ایجاد ترس در دل از بین برود؛ ولایتی که پیامبر گرامی اسلام(ص) در غدیر فرمودند، این چهار نوع ولایت با هم بود.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه به بیان ارتباط ولایت اهل بیت(ع) با ولایت فقیه پرداخت و اظهار داشت: نظامی که سلیقه مردم است که لیبرال گفته می شود٬ نظام موجود دیگر، نظام فاشیستی و دیکتاتوری است٬ اما نظام سوم، نظام حاکمیت الهی است؛ ولایت فقیه یعنی ولایت قانون الهی است، فقیه کسی است که احکام اهل بیت(ع) را برای مردم پیاده می کند و استمرار حرکت امام معصوم(ع) است.

وی با بیان این که مرجعیت، پاسخگوی به سؤالات شرعی مردم است، گفت: برای یک کشور که حکومت دینی دارد باید یک نفر که ولی فقیه باشد، تصمیم بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی تاکید کرد: اگر جامعه ای ولایت پذیر شد، عزیز می شود و عزتی که ملت ما دارد، به واسطه پیروی از ولایت فقیه است./822/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات